صفحه اصلی / سرخط خبرها / بقایای اعضای بدن و جنین‌های مرده نباید وارد سایت زباله‌سوز آرادکوه شود
بقایای اعضای بدن و جنین‌های مرده نباید وارد سایت زباله‌سوز آرادکوه شود

بقایای اعضای بدن و جنین‌های مرده نباید وارد سایت زباله‌سوز آرادکوه شود

رییس اداره کل محیط زیست شهرستان ری با بیان اینکه سایت زباله‌سوز آرادکوه برای این منطقه معضل ایجاد کرده‌است، گفت: در صورتی که سازمان پسماند مشکلات زیست‌محیطی این سایت را برطرف نکند، از طریق مراجع حقوقی و قضایی اقدام می‌کنیم.

زهره عبادتی (مدیر کل محیط زیست شهرستان ری ) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت سایت آرادکوه و اخبار منتشر شده از این سایت مبنی بر عدم بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی گفت: بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی باید در بیمارستان‌ها و با نظارت دقیق دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود و در حقیقت آن چیزی که تحویل سایت آراد کوه می‌شود، باید پسماند بی‌خطر باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، وی با بیان اینکه اگر پسماند عفونی بدون بی‌خطرسازی به سایت آراد کوه منتقل شود، در حقیقت این بیمارستان است که مرتکب تخلف شده است، تصریح کرد: نظارت مستقیم بر عملکرد بیمارستان‌ها در زمینه پسماندهای بیمارستانی برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است و اداره محیط زیست استان تهران طی جلسات متعددی با دانشگاه‌ها خواستار نظارت بیشتر آنها بر عملکرد بیمارستان‌ها شده‌است.

مدیر کل محیط زیست شهرستان ری در واکنش به این سوال که بقایای بدن انسان نیز در سایت آراد کوه دیده شده، توضیح داد: بقایای بدن انسان به هیچ عنوان نباید وارد آراد کوه شود و باید به بهشت زهرا منتقل و در آنجا دفن شود. حتی جنین‌های مرده نیز به هیچ عنوان نباید به سایت آراد کوه وارد شود، البته ما هم چنین اخباری را در فضای مجازی دیده‌ایم و به همین دلیل چند نفر از کارشناسان ما برای بازدید از این سایت رفته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به انتشار تصاویری از سایت آراد کوه در فضای مجازی بازرسان محیط زیست به این سایت رفته و در صورتی که این تصاویر صحت داشته باشد ما از طریق مراجع قضایی تخلفات این سایت را پیگیری حقوقی خواهیم کرد.

عبادتی تصریح کرد: آراد کوه به عنوان یکی از کانون‌های منتشر کننده بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام خمینی نیز معرفی شده و اداره کل محیط زیست شهرستان در بسیاری از بخش‌ها عملکرد این سایت را تایید نمی‌کند. انتظار ما این بود که سازمان مدیریت پسماند اقدامات مناسبی را برای بهبود این وضعیت در سایت آراد کوه ایجاد کند، اما متاسفانه هیچ اقدامی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به دیگر مشکلات این سایت خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات این سایت پسماندهای پلاستیکی است که از طریق سازمان مدیریت پسماند شهرداری مدیریت نشده و به صورت غیرمجاز در روستاهای شهرری رها می‌شود، این روستاها به کانون‌های آلاینده پلاستیک تبدیل شده است. به سازمان مدیریت پسماند مکررا تذکر دادیم تا مسائل زیست محیطی را در کارهای خود مدنظر قرارداده و کنترل‌ها و نظارت‌هایشان بر عملکرد این سایت بیشتر باشد.

مدیر کل اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: روزانه ۸ هزار تن پسماند از شهر تهران و برخی شهرستانهای اطراف به این سایت و شهرری وارد می‌شود که مشکلات زیست محیطی متعددی را برای این منطقه ایجاد کرده است. در حقیقت این سایت به معضلی برای این شهرستان تبدیل شده است.

عبادتی در خصوص وجود لکه‌های نفتی در چاه‌های کشاورزی در این منطقه توضیح داد: در ضلع غربی این پالایشگاه در سه حلقه چاه کشاورزی لکه‌های نفتی مشاهده شده و این منطقه را آلوده کرده است، از همین رو کارگروهی با حضور همه دستگاه‌های متولی تشکیل شده و در حال انجام اقداماتی برای برطرف شدن این مشکل هستند. ما نیز پیگیری‌های حقوقی را انجام داده و به پالایشگاه اعلام کردیم تا برنامه‌های پاکسازی و کنترل نشت نفت را ارائه دهند، اما تاکنون هیچ برنامه‌ای از طریق پالایشگاه به ما ارائه نشده است و در صورت عدم ارائه برنامه از پالایشگاه قطعا اداره محیط زیست پیگیری‌های حقوقی خود را انجام خواهد داد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.