صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / از مناقشه با عربستان غافل نشوید/ با این قیمت ارز، تیم‌ها توان بازی در عمان را ندارند
از مناقشه با عربستان غافل نشوید/ با این قیمت ارز، تیم‌ها توان بازی در عمان را ندارند

یک توصیه به فدراسیون فوتبال؛

از مناقشه با عربستان غافل نشوید/ با این قیمت ارز، تیم‌ها توان بازی در عمان را ندارند

مهدی تاج برای افزیاش روحیه و انگیزه سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا به تمرینات این دو تیم رفته است اما انتظار می‌رود رئیس فدراسیون فوتبال برای حل مشکلی اصلی این تیم‌ها در آسیا، گام اثرگذاری بردارد.

مامه بابا تیام استقلال الهلال لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش کسب و کار نیوز، نمایندگان ایران با وجود محدودیت‌های مختلف توانستند نتایج خوبی را در لیگ قهرمانان آسیا کسب کنند و هم‌اکنون استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند.

پیش از شروع فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا، فدراسیون فوتبال به دنبال احقاق حقوق از دست رفته خود در مناقشه فوتبالی با عربستان بود و حتی مهدی تاج و همکارانش اعلام کردند ایران در این مناقشه به پیروزی رسیده و دیگر شاهد برگزار بازی نمایندگان دو کشور در خارج از خاک خودشان نخواهیم بود.

این ادعا خیلی دوام نداشت و مشخص شد که فدراسیون فوتبال به اشتباه این ادعا را مطرح کرده و عربستان کماکان به خواسته خود در بازی با نمایندگان ایران می‌رسد اما قطر توانست در همین میدان مانع زیاده‌خواهی سعودی‌ها شود. این موضوع در طول سه سال گذشته ضرر و زیان مالی هنگفتی را متحمل نمایندگان ایران کرده چرا که این تیم‌ها به دلیل نداشتن درآمد از فوتبال، مجبور به برگزاری بازی خانگی خود در کشورهای حوزه خلیج فارس هستند و هزینه تمام و کمال این بازی‌ها را از جیب خود می‌پردازند.

سال گذشته دلیل اصلی ناکامی ایران در این مناقشه تاخیر فدراسیون فوتبال برای ارائه لایحه به کمیته مسابقات عنوان شد و گفته شد که این فدراسیون بر خلاف قطر، از ماه‌ها قبل از برگزاری جلسه کمیته مسابقات اقدام نکرده و عملا با دستان خود زمان را از دست داده است. نتیجه این شد که تیم‌های ایرانی مجبور به برگزاری بازی با رقبای سعودی خود در خارج از ایران شدند.

چند روز قبل فدراسیون فوتبال خبری از حضور مهدی تاج در جلسه کمیته مسابقات AFC را اطلاع رسانی کرد که این ماموریت به دلیل عضویت تاج در کمیته مذکور است. مطمئنا یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های رئیس فدراسیون فوتبال در دوره چهار ساله فعالیتش بر این فدراسیون، احقاق حقوق تیم‌های ایرانی است. مهدی تاج اگر می‌خواهد برای سال ۲۰۱۹ تیم‌های ایرانی برای میزبانی مقابل سعودی‌ها به خارج از ایران نروند، باید خیلی زود دست بجنباند و گوی سبقت را از حریف قدرتمند و با نفوذ خود برباید.

اتفاقی که سال گذشته رخ نداد و برای سومین سال متوالی تیم‌های ایرانی راهی کشور عمان شدند و هزینه زیادی برای برگزاری بازی انجام دادند. با توجه به افزایش بی‌سابقه نرخ ارز در ایران و مشکلات مالی تیم‌ها اهمیت برگزاری بازی‌های خانگی در ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که تا حدود بسیار زیادی هزینه تیم‌ها را کاهش می‌دهد.

تمام این بحث‌ها را باید در کنار این مساله بررسی کرد که رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تازگی از سمت خود استعفا داده تا برای ریاست AFC مبارزه کند. در صورت تکیه زدن این مدیر سعودی بر بالاترین کرسی اجرایی فوتبال در آسیا، شاید دیگر نتوان به بهبود وضعیت تیم‌های ایرانی در آسیا امید داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.