چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / مرفاوی: تفکر باختن برای تیم ملی امید مناسب نبود
مرفاوی: تفکر باختن برای تیم ملی امید مناسب نبود

مرفاوی: تفکر باختن برای تیم ملی امید مناسب نبود

سرمربی پیشین استقلال گفت: تفکر باختن در تیم ملی امید مناسب نبوده و باید تفکر مبارزه را در بازیکنان به وجود می‌آوردند.

دیدار تیم ملی امید ایران و کره‌جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز، درباره عملکرد تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی اظهارکرد: از اولین بازی با عربستان مشخص بود که تیم هماهنگی لازم را ندارد. کادرفنی حدود یک ماه با تیم کار کرده بود و زمان کمی را در اختیار داشت. با توجه به این که سن بازیکنان تیم ملی امید پایین‌تر از حد نصاب است و تیم برای صعود به المپیک تلاش می‌کند، باید به آینده نگاه کنیم. باید ببینیم در آینده از این تیم چه خواسته‌ای داریم.

او با بیان این که انتقادی از عملکرد بازیکنان تیم‌ملی امید وجود ندارد، افزود: با توجه به اهدافی که وجود داشت، می‌دانستیم نمی‌توانیم از نتیجه‌گیری خوب کار کنیم و برای کسب تجربه به اندونزدی رفتیم.

سرمربی پیشین استقلال درباره تفکر شکست در تیم ملی امید مقابل میانمار برای جلوگیری از روبه‌رو شدن با کره‌جنوبی در مرحله حذفی، خاطرنشان کرد: هر کسی تفکری دارد ولی تفکر شکست قابل قبول نیست. مگر جز این است که برای کسب تجربه به اندونزی رفته بودیم؟ ما اگر میانمار را می‌بردیم، باز هم به کره جنوبی برخورد می‌کردیم. مسوولان تیم‌ملی امید می‌خواستند به کره‌جنوبی نبازند اما اگر در این مرحله هم نمی‌باختند، حتما مرحله بعد شکست می‌خوردند.  

او با اشاره به قرعه دشوار شاگردان کی روش در جام جهانی اظهارکرد: وقتی در جام جهانی روسیه با اسپانیا و پرتغال افتادیم، آیا باید می‌گفتیم که شکست خورده هستیم؟ بازیکنان ما رفتند و مبارزه کردند. این که قبل از مسابقه خودمان را از پیش باخته بدانیم، خوب نیست. باید روند خودمان را در جاکارتا در پیش می‌گرفتیم. اگر بازی خودمان را می‌کردیم، سربلند شکست می‌خوردیم.

مرفاوی کره‌جنوبی را تیم باتجربه‌تر و هماهنگ‌تری نسبت به ایران دانست و افزود: واقعا قدرت کره‌جنوبی به تیم ما می‌چربید. آن‌های روی تیم ایران تسلط داشتند، نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد. به لحاظ تاکتیکی و هماهنگی تجربه بالاتر داشتند و تیم ما را هم بردند. اما اشکال ندارد. ما به کره جنوبی باختیم. همین باخت باعث می‌شود بیشتر کار کنیم و برنامه‌ریزی و بازی تدارکاتی بهتری داشته باشیم. این که بگوییم این بازی را ببازیم که بازی بعد با تیم سبک‌تری است، راهکار مناسبی نیست.

او تاکید کرد: الان بازیکنان ما در سنی قرار دارند که با هر رفتاری، واکنش احساسی نشان می‌دهند. باید این تیم را حمایت کنیم و برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم که تیم پیشرفت کند و به هدف‌مان برسیم.

سرمربی پیشین استقلال درباره هدف المپیکی تیم ملی امید گفت: هدف خوبی است. این تیم تقویت می‌شود. از طرفی کادرفنی خوبی داریم. با بازی‌های تدارکاتی بیش‌تر، آموزش بهتر و بیش‌تر، تیم ملی امید می‌تواند موفق شود. در خط حمله کارایی لازم را نداریم که این موضوع به خاطر کم تجربگی بازیکنان است. امیدواریم کادرفنی بتواند خواسته‌های خودش را عملی کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.