صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه نباید خودش را با بازار تطبیق دهد

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان:

دانشگاه نباید خودش را با بازار تطبیق دهد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: معتقد نیستیم که دانشگاه باید خودش را با بازار تطبیق دهد، اما نسبت به شغل دانشجویان نیز نمی‌توان بی‌تفاوت بود.

کلاس

به گزارش کسب و کار نیوز، یوسف شاقول امروز (یکشنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم برای دانشجویان مستعد تحصیلات تکمیلی فضایی فراهم شود تا در کنار اساتید فعالیت‌های آموزشی را یاد بگیرند که البته با استقبال خوبی از سوی دانشجویان روبرو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: حمایت از دانشجویان مستعد کار سخت دیگری بود، اما با کمک هیئت رییسه دانشگاه و همچنین تعدادی از خیران این حمایت شکل گرفت که به ۳۰۰ دانشجو کمک هزینه ماهیانه، کمک هزینه کتاب و… داده شد که برای دانشگاه یک میلیارد تومان هزینه داشت.

شاقول با اشاره به رصد دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه گفت: البته معتقد نیستیم که دانشگاه باید خودش را با  بازار تطبیق دهد، اما نسبت به شغل دانشجویان نیز نمی‌توان بی‌تفاوت بود به همین منظور از ۳ سال پیش تحت عنوان پرسشنامه سؤالاتی در اختیار دانشجویان قرار داده شد که در بازبینی برنامه درسی نیز کمک زیادی به ما می‌تواند بکند، اما امسال در سطح ملی طرح رصد اشتغال دانش‌آموختگان ایجاد شد.

وی افزود: حدود ۴۰ درصد دانش‌آموختگان در طرح شرکت کردند که حدود ۳۵ درصد این افراد شغل مرتبط با رشته خود را پیداکرده بودند و بین ۳۰ تا ۷۰ درصد از وضعیت آموخته‌های خود رضایت داشتند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با اشاره به جذب دانشجوی خارجی افزود: در برنامه پنج سال آینده جمعیت ۱۰ درصدی جذب دانشجوی خارجی را پیش‌بینی کرده‌ایم و دانشگاه عزم خود را برای فراهم کردن زیرساخت‌ها جزم کرده است. در همین راستا در تهیه خوابگاه‌ها گام بزرگی برداشته‌ایم زیرا این دانشجویان سفیران ایران به حساب می‌آیند.

در ادامه رسول رکنی زاده – معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: مرکز رشد دانشگاه مجموعه‌ای بزرگ نیست، چیزی حدود ۳۰ مرکز واحد فناوری داریم، اما اعتقاد داریم که رشد مرکز و رشد دانشگاه سریع نبوده است، ولی درصدد هستیم تا پارک فناوری را در دانشگاه ایجاد کنیم تا شرکت‌های بیشتری مستقر شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.