صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تظاهرات معترضان به تاسیس پایگاه آمریکا در آرژانتین
تظاهرات معترضان به تاسیس پایگاه آمریکا در آرژانتین

تظاهرات معترضان به تاسیس پایگاه آمریکا در آرژانتین

مردم آرژانتین در جریان تظاهراتی اعتراض خود را به پایگاه آمریکا که به گفته می‌شود به طور محرمانه در این کشور تاسیس شده، اعلام کردند.

تظاهرات آرژانتین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری راشاتودی،‌ معترضان پلاکاردهایی با عناوین نه به پایگاه یانکی و آمریکا باید از آرژانتین خارج شود، در دست داشتند.

این تظاهرات پس از آن انجام شد که واشنگتن اعلام کرد در نظر دارد یک مرکز عملیات اورژانسی نزدیک به شهر نئوکن تاسیس کند.

براساس اعلام سفارت آمریکا در آرژانتین در این مجموعه که مساحت ۶۰۰ مترمربع است نیروهای دفاع مدنی و امدادگر حضور خواهند داشت که برای کمک به آرژانتین در مواقع اضطراری کمک خواهند کرد.

قرار است این مجموعه در طول یکسال کامل شود.

مقامات محلی این پروژه را به عنوان یک همکاری میان دو کشور اعلام کرده‌اند اما معترضان بر این باورند که ممکن است از این مرکز برای مداخله در امور داخلی استفاده شود.

یکی از معترضان اعلام کرد: ما معتقد هستیم که این ماموریت به صورت صوری اعلام شده است و قرار است پایگاهی در اینجا تاسیس شده و تجهیزات نظامی در آینده نصب شود.

این در حالی است که نه تنها مقامات محلی بلکه دیپلمات‌های آمریکایی اصرار می‌ورزند که این مجموعه به عنوان یک مرکز تخلیه به هنگام وقوع موارد اورژانسی استفاده خواهد شد.

یکی از معترضان اعلام کرد: اگر آنها می‌خواهند از ما در برابر فجایع و بلایای طبیعی محافظت کنند منطقی بود که در یک شهر دیگر تاسیس می‌کردند زیرا نئوکن با خطر زلزله و یا فعال کوه آتشفشانی مواجه نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.