صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اسرائیل با چند کشور اسلامی در یک رزمایش دریایی شرکت می‌کند
اسرائیل با چند کشور اسلامی در یک رزمایش دریایی شرکت می‌کند

اسرائیل با چند کشور اسلامی در یک رزمایش دریایی شرکت می‌کند

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد در مانور دریایی مشترکی با چند کشور اسلامی شرکت می‌کند که به نوعی شبیه‌سازی بسته شدن یک گذرگاه دریایی حساس است.

زیردریایی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارونوت”، قرار است ۲۵ الی ۲۶ کشور با ۴۷ کشتی جنگی و ۲۰۰ جنگنده و ۵ زیردریایی در این مانور موسوم به “ریمفاک” در اقیانوس آرام و منطقه هاوایی مشارکت داشته باشند.

این روزنامه خاطر نشان کرده است که این مانورها از دهه ۷۰ قرن گذشته تاکنون هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و هر بار کشورهای جدیدی به آن می پیوندند. این اولین بار است که رژیم صهیونیستی با نیروی دریایی خود در این مانور مشارکت می‌کند.

این مانور معمولا با رهبری نیروی دریایی آمریکا به همراه چند کشور دیگر مانند استرالیا، کانادا و شیلی برگزار می شود و در عین حال، برخی کشورها مانند مالزی، اندونزی و برونئی که روابط دیپلماتیک رسمی با این رژیم ندارند، در آن مشارکت دارند. ویتنام و سریلانکا هم از جمله کشورهایی هستند که در این مانورها شرکت می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که به خاطر فاصله ده هزار کیلومتری محل برگزاری مانور با رژیم صهیونیستی، تاکنون کشتی های جنگی این رژیم به مانور مذکور اعزام نشده‌اند و این رژیم صرفا در مدیریت مانور از طریق اتاق عملیات و فرماندهی که در پایگاه نظامی “پرل هارپر” آمریکا دایر می‌شود، در این مانور یک ماهه مشارکت می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.