صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / هشدار به متصدیان عطاری/ مشکلات قانونی در انتظار متخلفان

هشدار به متصدیان عطاری/ مشکلات قانونی در انتظار متخلفان

مشاور اجرایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد: متصدیان عطاری فقط می‌توانند به‌عنوان عرضه‌کنندگان گیاهان دارویی فعالیت کنند اما در حال حاضر دخالت بیش از حد عطاران را در درمان بیماران شاهد هستیم و هدف ما این است که این افراد به شرح وظایف خود آگاه شوند.

استانها/ عطاری

عباس طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بالغ بر ۲۰۰ متصدی عطاری در سطح استان فعال هستند که تاکنون دوره‌های آموزشی پراکنده‌ای برای آنان توسط دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه عطاران، جهاددانشگاهی و سایر ارگان‌ها برگزار شده است.

وی اضافه کرد: ما به دنبال برگزاری دوره‌ای منسجم برای متصدیان عطاری در استان هستیم تا طی آن مطالبی که یک عطار باید به آن اشراف داشته باشد آموزش داده شود.

مشاور اجرایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین تشریح کرد: متصدیان عطاری فقط می‌توانند به عنوان عرضه‌کنندگان گیاهان دارویی فعالیت کنند ولی در حال حاضر دخالت بیش از حد عطاران را در درمان بیماران شاهد هستیم و هدف ما این است که این افراد به شرح وظایف خود آگاه شوند چراکه با توجه به رویه‌ای که در پیش گرفتند امکان دارد دچار مشکلات قانونی شوند که این مسائل برای آن‌ها توضیح داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این دوره برای اولین بار در استان با همکاری جهادانشگاهی قزوین برای عطاران برگزار خواهد شد و تمام عطاری‌ها باید این دوره را طی کنند و یکی از مواردی که در بازدیدهای بازرسان دانشگاه علوم پزشکی ملاک ارزیابی قرار خواهد گرفت وجود گواهی‌نامه این دوره است.

طالبیان با اشاره به اینکه این دوره در جهت افزایش اطلاعات و آگاهی عطاران برگزار خواهد شد و هدف ما بازدهی مطلوب است، عنوان کرد: جهاددانشگاهی مجوز برگزاری دوره را دریافت کرده است و باید فراخوان زده شود و با توجه به وجود تعداد بالای عطاری‌ها پیش‌بینی برگزاری چندین دوره آموزشی را داریم.

وی تأکید کرد: همه عطاران باید این دوره را طی کنند، فراخوان توسط اتحادیه و جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی زده خواهد شد و در آن افراد متصدی عطاری‌ها ثبت‌نام خواهند کرد.

مشاور اجرایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: اطلاع‌رسانی برگزاری این دوره باید از سوی جهاددانشگاهی، اتحادیه صنف عطاران و دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد که در این راستا بازرسان معاونت غذا و دارو، طی بازرسی‌ از عطاری برای برگزاری این دوره نیز اطلاع‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.