صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / مدیر غیرمتخصص و آبروریزی در تیروکمان/ مسئولی که حاضر نیست حتی عذرخواهی کند
مدیر غیرمتخصص و آبروریزی در تیروکمان/ مسئولی که حاضر نیست حتی عذرخواهی کند

مدیر غیرمتخصص و آبروریزی در تیروکمان/ مسئولی که حاضر نیست حتی عذرخواهی کند

روز پنجشنبه و در جریان رقابت های تیر و کمان بازی‌های آسیایی اتفاقی عجیب و حیرت‌انگیز که حاکی از اوج بی‌تدبیری مسئولان فدراسیون تیر و کمان بود برای زهرا نعمتی چهره شاخص ورزش ایران به وقوع پیوست، اتفاقی که باعث حذف ناخواسته این ورزشکار از بازی‌های آسیایی و بر باد رفتن ماه‌ها زحمت شبانه‌روزی زهرا نعمتی شد.

زهرا نعمتی

به گزارش کسب و کار نیوز، در حالی شعبانی‌بهار رییس فدراسیون تیر و کمان سعی دارد دیگران را مقصر این آبروریزی بزرگ معرفی کند که بدون شک خود او نخستین متهم این اتفاق نادر و حذف نعمتی از بازی‌های آسیایی است.

پس از او نیز مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید به افکار عمومی پاسخگو باشند که چرا چشم بسته از فردی غیر متخصص که هیچگونه آشنایی با رشته تیر و کمان و ورزش قهرمانی ندارد حمایت کردند و باعث جلوس وی بر مسند ریاست فدراسیون شدند.

با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشور تعداد زیادی از افراد از جیب بیت‌المال راهی اندونزی شده‌اند اما وقتی فردی همچون شعبانی بهار که به عنوان رییس فدراسیون تیر و کمان که مقصراصلی این اتفاق است سعی در شانه خالی کردن دارد، تاسف ما را صدچندان می‌کند و بیش از پیش افکار عمومی را از حضور افراد غیرمتخصص در برخی فدراسیون‌های ورزشی همچون تیر و کمان عصبانی خواهد کرد.

مسئولی که حاضر نیست حتی عذرخواهی کند

اگر قرار نیست شعبانی بهار در قبال این اتفاقات خود را مسئول بداند و حداقل معذرت خواهی کند، پس حضور او در جاکارتا با توجه به شرایط اقتصادی کشور چه ضرورتی داشته و اگر او هیچ مسئولیتی در این اتفاقات نداشته، پس در جاکارتا چه می‌کند و بهتر نبود او جای خود را در این سفر به یک فرد متخصص و فنی می‌داد تا به عنوان سرپرست از عهده این وظایف برآید؟

البته روسای فدراسیونهایی چون شعبانی بهار در جاکارتا چندان هم کم نیستند و برخی روسای فدراسیونها که ورزشکارانش حذف زودهنگامی داشته اند، از همان روز نخست در جاکارتا حاضر بوده اند اما چون کار چندانی برای انجام دادن نداشته اند، به سالنهای رشته های دیگر می‌روند و شاهد مدال آوری ورزشهای دیگر بوده‌اند؛ کاری که از عهده فدراسیون خودشان برنمی‌آید. این قبیل روسای فدراسیونها، برای سفرهای خود کاملا دست و دلباز هستند اما در طول سال ملی‌پوشانشان برای حضور در مسابقات بین المللی باید از جیب هزینه کنند.

بهتر است چنین افرادی از سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش یاد بگیرند که به جاکارتا نرفت و سهمیه خود را به یک مربی داد چرا که حضور مربی را مفیدتر می‌دانست اما برخی روسای فدراسیونها حاضر نیستند هیچ سفری را از دست بدهند و وقتی هم راهی سفر می‌شوند، به دلیل نداشتن تخصص چنین مشکلاتی در شته شان بوجود می آید و در نهایت هم زیر بار مسئولیت هم نمی‌روند و حتی حاضر نیستند یک عذرخواهی ساده داشته باشند .وقتی چند روز قبل بسکتبالیستهای ژاپنی رسوایی اخلاقی به بار آوردند، رئیس کاروان ژاپن که بالاترین مسئول ورزشی این کشور در بازیهای آسیایی به حساب می‌آید، در نشست خبری تا کمر تعظیم کرد و از همه عذر خواست اما رئیس فدراسیون تیروکمان ایران به جای عذرخواهی خبرنگاران را بازخواست می‌کند که چرا به سرعت اطلاع رسانی می‌کنید!  

امیدواریم مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با مسببین این قبیل اتفاقات که چیزی جز شرمساری برای ورزش ایران و بر باد رفتن زحمات ورزشکاران ندارد برخورد جدی داشته باشند و مقصران را معرفی و بازخواست نمایند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.