صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / قدیروف فعالیت فعالان حقوق بشر را در چچن ممنوع می‌کند
قدیروف فعالیت فعالان حقوق بشر را در چچن ممنوع می‌کند

قدیروف فعالیت فعالان حقوق بشر را در چچن ممنوع می‌کند

رهبر جمهوری چچن وعده داد که فعالیت فعالان حقوق بشری را در این جمهوری روسیه ممنوع خواهد کرد.

قدیرف

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، رمضان قدیروف، رهبر جمهوری چچن در سخنانی خطاب به گروهی از افسران امنیتی و پلیس این کشور که ویدئویی از آن اخیرا منتشر شده گفت، قصد دارد “مجازات‌هایی” علیه فعالان حقوق بشری در این جمهوری اعمال کند زیرا “آنها صلح و آرامش را از زندگی مردم” گرفته‌اند.

قدیروف خاطر نشان کرد: آنها تنها یک هدف دارند؛ به ما صدمه بزنند.

او گفت که ورود این فعالان از این پس و پس از پایان محاکمه یک فعال برجسته حقوق بشری به نام ایوب تیتیف به جمهوری چچن ممنوع خواهد شد.

چندین تن از این فعالان اخیرا به چچن سفر کردند تا در محاکمه تیتیف که رئیس گروه موسوم به “مرکز یادبود حقوق بشر در چچن” بوده، حضور پیدا کنند.

او اوایل سال جاری میلادی به ظن همراه داشتن مواد مخدر دستگیر شد در حالی که منتقدان می‌گویند این پرونده ساختگی و به هدف خاموش کردن صدای او مطرح شده است.

این در حالی است که سخنگوی کرملین در اظهارنظر درباره وعده اخیر قدیروف برای ممنوع کردن فعالیت فعالان حقوق بشری در این جمهوری گفت: صحبت‌های قدیرف بدون درنظر گرفتن پیش زمینه آن بازنشر شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد: در اینجا ما لازم داریم که میان فعالان حقوق بشری مختلف تمایز قائل شویم. بسیاری از فعالان حقوق بشری کارکردهای بسیار ضروری دارند و از احترامی در خور خود برخوردار هستند.

چچن از سال ۲۰۰۴ تاکنون تحت رهبری رمضان قدیروف قرار داشته است اما دولت‌های غربی می‌گویند مقام‌های این جمهوری اقدام به سرکوب مخالفان سیاسی، تبعیض علیه زنان و اذیت و آزار اقلیت‌ها می‌کنند. رهبران چچن این ادعا را رد می‌کنند.

مرکزی که از سوی تیتیف رهبری می‌شد معمولا به اعلام موارد شکنجه، ناپدید شدن معارضان، مجازات‌های صورت گرفته نظیر سوزاندن خانه‌های شخصی در منطقه چچن و موارد مشابه می‌پرداخت.

رئیس قبلی این مرکز به نام ناتالیا استمیروا در سال ۲۰۰۹ ربوده شده و با شلیک گلوله به قتل رسید اما هیچکس تاکنون در ارتباط با قتل او مجرم شناخته نشده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.