صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / فیلم ها در مقابل فیلمی که هزار پا دارد از نفس افتادند
فیلم ها در مقابل فیلمی که هزار پا دارد از نفس افتادند

گزارش فروش اکران سینماها؛

فیلم ها در مقابل فیلمی که هزار پا دارد از نفس افتادند

آخرین آمار لحظه ای فروش فیلم های در حال اکران در سینماها نشان می دهد که فیلم «هزارپا»ی ابوالحسن داودی با هفت هفته اکران به فروش 30میلیارد و220 میلیون تومانی تا بعدازظهر امروز (شنبه) دست یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی، در ماراتنی نفس گیر برای تمام فیلم ها جز فیلمی که هزار پا دارد، فیلم «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی با دو هفته اکران تا بعدازظهر امروز به فروش یک میلیارد و ۹۲۴ میلیون تومانی رسیده و فیلم «دم سرخ ها» اثر آرش معیریان با سه هفته نمایش در سینماها نیز یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان فروخته است.
«تنگه ابوقریب» از آثار فاخر سینمای دفاع مقدس، بخشی از تاریخ جنگ ایران و عراق را روایت می کند که علاوه بر اهمیت بسیار آن، سال‌ها مغفول مانده بود و حالا بهرام توکلی فیلمساز جوان سینمای ایران آن را کارگردانی کرده است.
این فیلم روایتی است از دفاع گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی. در خلاصه داستان آن آمده که «گاهی در زندگی در موقعیت‌هایی قرارمی‌گیری که بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی است. گاهی مرگ و ‌زندگی یک کشور در گرو تصمیم توست. از میدان ندا می آید، هرکس بترسد زودتر می میرد…حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره می‌شود.»
فیلم «دُم سرخ ها» نیز یک فیلم کمدی است که به دغدغه و مشکلات جوانان می پردازد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «برای فرار از حقیقت خوابیدیم و کابوس دیدیم… .»

** هزار پا و گذر از سه میلیون بیننده
فیلم «هزارپا» به واقع این هفته رکورد هفته پیش خود را که عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما را کسب کرده بود، شکست تا فاصله اش را با میزان فروش سایر فیلم ها بیافزاید.
البته این رکورد فروش نباید ما را فریب بدهد چرا که رصدهای سینمایی نشان می دهد «هزارپا» هم مثل «اخراجی ها» به شمار سه میلیون بیننده رسیده که این بیشترین شمار بیننده یک فیلم در دهه های ۸۰ و ۹۰ خورشیدی است. البته در دهه های ۶۰ و ۷۰ فیلم هایی هم بودند که از رکورد سه میلیون بیننده عبور کردند اما به دلیل تفاوت بهای بلیت در دهه های مختلف نتوانسته اند رکورد فروش هزارپا را کسب کنند.
در این میان باید یادآور شد که فیلم «شعله ور» ساخته حمید نعمت الله با مضمونی اجتماعی در نخستین روزهای نمایش به فروش خوب ۲۷۸ میلیون تومانی دست یافته که این مساله نشاندهنده آن است که تماشاگر سینما اگر چه گاه برای سرگرمی به سالن سینما می رود، اما از دیدن فیلم های کمدی شانه تخم مرغی بسیار فاصله گرفته و با اینکه هنوز فیلم های کمدی را می پسندد اما سطح سلیقه اش بالا رفته است.
فیلم سینمایی «شعله‌ور» با بازی متفاوت امین حیایی داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس همه‌ زندگی‌ او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
همچنین فروش خوب تنگه ابوقریب به رغم داشتن مضمونی مربوط به جنگ و شعله ور با مضمونی اجتماعی نشان می دهد، طیف تماشاگران سینما به دیگر ژانرهای سینمایی نیز روی خوش نشان می دهند البته این اقبال زمانی رخ می دهد که یا کارگردان مولفی اثر را ساخته باشد، یا کارگردان خوش ذوقی واقعیت های تاریخی را در قالب فیلمی روایت کند.
فراهنگ ** ۱۴۱۸** ۹۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.