صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عملیات مشترک نظامی علیه تروریسم در مرزهای تونس و الجزائر
عملیات مشترک نظامی علیه تروریسم در مرزهای تونس و الجزائر

عملیات مشترک نظامی علیه تروریسم در مرزهای تونس و الجزائر

منابعی در تونس از ادامه عملیات توپخانه‌ای نیروهای ارتش این کشور علیه برخی از پایگاه‌ها در نوار مرزی میان الجزائر و تونس که گروه‌های تروریستی در آن مخفی شده‌اند، خبر داد.

تونس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از رای‌الیوم، محمد زکریا، سخنگوی وزارت دفاع ملی تونس تصریح کرد که یگان‌های نظامی مجددا با توپخانه برخی از پایگاه‌ها در بلندی‌های غربی استان “القصرین” در غرب تونس واقع در منطقه مرزی با الجزایر را هدف قرار دادند که احتمال می‌رفت تروریست‌ها در آن پایگاه ها مخفی شده باشند.

وی جزئیات بیشتری را درخصوص این عملیات ارائه داد و گفت که این عملیات نظامی یک عملیات پیش‌دستانه است که پس از آن پاکسازی این منطقه صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت دفاع ملی تونس عنوان داشت که این امر در چارچوب اقدامات دوره‌ای یگان‌های نظامی مستقر در مرزها برای تأمین امنیت این منطقه و تحت پیگرد قرار دادن تروریست‌ها صورت گرفته است.

این عملیات نظامی همزمان با عملیات دیگر ارتش الجزائر به منظور  زیر نظر گرفتن اقدامات مشکوک گروه‌های تروریستی که تعداد آن‌ها به ۱۹ تروریست تخمین زده شده، صورت گرفته است.

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، این تروریست‌ها در حال حاضر  در زیر حصار امنیتی الجزائر و تونس در مرزها حضور دارند و نیروهای ارتش الجزائر در این منطقه مستقر شدند و به جست و جوی مخفیگاه‌هایی که این اشخاص از آن‌ها به عنوان قاچاق سلاح و مواد مخدر  استفاده می‌کنند و خودروها و سلاح‌هایشان را در آن‌ها مخفی کرده‌اند، می‌پردازند.

ارتش الجزائر در حال پاکسازی رشته کوه‌های زیادی در استان‌های “تبسه”، بازار “أهراس” و “الطارف” هستند که گروه‌های تروریستی از آن به عنوان نفوذ به مناطق شرقی استفاده می‌کنند.

تونس از هشتم ژوئیه شاهد حمله تروریستی است که مرکز امنیتی در استان “جندوبه” را هدف قرار داد.

تونس در سال ۲۰۱۵ میلادی در معرض سه حمله تروریستی قرار گرفت که دو حمله گردشگران را در شهر “سوسه” و موزه “باردو” هدف قرار داد که در نتیجه این حملات ده‌ها تن از گردشگران غربی کشته شدند و در آخرین حمله تروریستی که در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی رخ داد یورش به اتوبوس نیروهای گارد ریاست جمهوری بود که ۱۴ تن از آن‌ها کشته شدند و تونس از آن زمان در حالت اضطراری به سر می‌برد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.