صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / جدیدترین خودروی لامبورگینی رونمایی شد
جدیدترین خودروی لامبورگینی رونمایی شد

جدیدترین خودروی لامبورگینی رونمایی شد

لامبورگینی در رویدادی که روز پنج شنبه در کالیفرنیای آمریکا برگزار شد، از خودروی سریع خود به نام لامبورگینی Aventador SVJ رونمایی کرد.

این خودرو دارای موتوری با قدرت ۷۷۰ اسب بخار است و می تواند در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل در ساعت برسد. تغییرات آیرودینامیکی کارآیی و عملکرد این مدل از لامبورگینی را نسبت به مدل های قبلی تا ۴۰ درصد افزایش داده است. این خودرو پیش از اینکه به طور رسمی معرفی شود، رکورد سریع ترین خودرو را در مسیر آزمایشی معروف آلمان به نام Nürburgring-Nordschleife زده بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، دوره های چالشی اتومبیلرانی که در این مسیر برگزار می شود، همواره میزبان علاقه مندان خودروی زیادی از سراسر دنیاست. سرعت خودروی Aventador SVJ تنها در عرض ۸.۶ ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد که در نوع خود منحصر به فرد است. حداکثر سرعت این مدل از لامبورگینی ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

جالب است بدانید که یکی از فناوری های جدید به کار گرفته شده در این خودرو استفاده از حسگرهای داخلی جدیدی برای کنترل و مدیریت آنی و لحظه به لحظه سیستم های برقی است. همین امر فعال شدن سیستم های یادشده را در عرض ۵۰۰ میلی ثانیه ممکن می کند. قیمت این خودرو که در اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار می آید حدود ۵۱۸ هزار دلار خواهد بود.

صندلی های دستی با قابلیت تنظیم الکتریکی قسمت بالایی و کمر؛ ترمزهای ABS با توزیع الکتورنیکی نیروی ترمز (EBD)؛ سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی عبور از سراشیبی‌ها، نمایشگر هفت اینچی TFT ، سیستم چندرسانه‌ای با درگاه USB و اتصال iPod؛ سیستم راه یاب ماهواره‌ای با ارتباط بلوتوث؛ چراغهای LED مخصوص روز؛ سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک؛ ایربگ دو مرحله‌ای راننده، ایربگ سرنشین و ایربگ‌های جانبی، فرمان چند منظوره و جمع شونده به پایین، ترمز دستی الکتریکی، قفل اتوماتیک، سیستم مشاهده میزان باد تایرها و … از دیگر مشخصات این خودروی لوکس است.

لامبورگینی، شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپورت فعالیت می‌کند. شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی تأسیس شد و در سال ۱۹۹۸ گروه فولکس‌واگن آن را با قیمت ۱۱۰ میلیون دلار، خریداری کرد، که در ساختار این گروه خودروسازی آلمانی، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت آئودی قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک، به نام سن‌آگاتا بولونیز، در نزدیکی بولونیا و در کشور ایتالیا قرار دارد. هم ‌اکنون شرکت لامبورگینی تحت مدیریت آئودی، در خط تولید کارخانجات خود، مدل‌های اونتادور، سستو المنتو، اوراکان و لامبورگینی وننو را تولید می‌نماید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.