صفحه اصلی / دسته بندی نشده / بحران پناهجویان به تنش میان ایتالیا و اروپا کشیده شد
بحران پناهجویان به تنش میان ایتالیا و اروپا کشیده شد

بحران پناهجویان به تنش میان ایتالیا و اروپا کشیده شد

توقف کشتی 'دیچوتی' با 150 پناهجو در بندر کاتانیا به تنش میان ایتالیا و اروپا منجر شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، کشتی دیچوتی با ۱۵۰ پناهجو از روز دوشنبه در بندر کاتانیا در جنوب ایتالیا متوقف مانده و پناهجویان به دستور ‘متئو سالوینی' نخست وزیر اجازه پیاده شدن از آن را تا زمانی که کشورهای اروپایی به توافق برای توزیع آنها نرسند، ندارند. این در حالی که نشست نمایندگان ۱۲ کشو عضو اتحادیه اروپا در بروکسل نیز بدون یک راه حل برای اوضاع این پناهجویان، پایان یافت. عدم نتیجه این نشست منجر به واکنش و هشدار دولت ایتالیا شد.
‘جوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا روز جمعه در پیامی که از طریق شبکه فیسبوک او منتشر شد، از دورویی اروپا و فاصله میان اقدام وعمل اتحادیه اروپا بر سر مساله پناهجویان به شدت انتقاد کرد و نوشت: اروپا یک فرصت خوب برای نشان دادن همبستگی و مسئولیت شناسی را به خاطر عدم ارایه راه حل درباره کشتی مهاجران از دست داده است.
منابع وزارت کشور ایتالیا اعلام کردند که نشست بروکسل بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت و این نشان می دهد که اروپایی وجود ندارد و اینکه هیچ کشور عضو نخواست تا حتی یک بیانیه در این خصوص را امضا کند و هیچ توافقی برای معرفی یک فرآیند جدید امداد رسانی و پذیرش و توزیع پناهجویان وجود ندارد. کشورهای اروپایی هیچ گشایش واقعی برای حل مورد کشتی دیچوتی را نشان ندادند . با توجه به اینکه ایتالیا در سال های اخیر صدها هزار پناهجو را پذیرش کرده است خط مشی وزارت کشور نیز در این خصوص تغییر نمی کند و بنابریان پناهجویان سوار این کشتی نمی توانند از آن پیاده شوند
‘متئو سالوینی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا روز سه شنبه اعلام کرده بود که بدون پاسخ اروپا در مورد توزیع پناه جویان در میان کشورهای اروپایی، سرنشینان کشتی ‘دیچوتی'– به استثنای پرسنل– اجازه پیاده شدن از آن را نخواهند داشت.
وی افزود: ایتالیا در سال های اخیر ۷۰۰ هزار مهاجر را پذیرش کرده که ۱۶۰ هزار تن آنها با هزینه دولت همچنان میهمان ما هستند. اکنون دیگر کافیست و میزبانی ایتالیا از حد گذشته است. درصورتی که اروپا بطور جدی در این ارتباط اقدام نکند، ناچار خواهیم بود آوارگان نجات یافته را به بنادر مبداً حرکتشان (لیبی) بازگردانیم.
کشتی ‘دیچوتی' متعلق به گارد ساحلی ایتالیا پس از نجات جان ۱۷۷ پناه و در آب های نزدیک سواحل مالت، به دلیل عدم اجازه دولت های رم و والتا به پهلوگیری در بنادر دو کشور، به مدت ۶ روز در آب های دریای مدیترانه سرگردان ماند تا اینکه از دوشنبه با مجوز ‘دانیلو تونینلی' وزیر حمل و نقل ایتالیا در بندر کاتانیا واقع در جزیره سیسیل پهلو گرفت. ۲۷ تن از کودکان پناهجو مجوز پیاده شدن از کشتی را دریافت کردند اما مابقی همچنان در آن باقی مانده اند. برخی نیز دست به اعتصاب غذا زدند اما پس از مدتی انرا شکسته و در انتظار مجوز برای پیاده شدن از کشتی هستند.
ایتالیا که سال ها به امدادرسانی و نجات جان پناه جویان در دریای مدیترانه می پرداخت، اکنون با روی کارآمدن دولت جدید متشکل از حزب راست گرای ‘اتحاد' و جنبش ‘۵ ستاره'، علیه پدیده مهاجرت های غیرقانونی به این کشور موضع گیری کرده تا جایی تمامی که بنادر خود را به روی کشتی های حامل پناهجویان بسته است.
اروپام**۴۶۱**۳۴۰۴

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.