صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انصارالله: آمریکا “مادر تروریسم” است
انصارالله: آمریکا “مادر تروریسم” است

انصارالله: آمریکا “مادر تروریسم” است

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن آمریکا را مادر و کانون تروریسم خواند و واشنگتن و ائتلاف عربی را برای شناسایی مجرمان جنگ یمن به چالش کشاند.

محمد الحوثی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اظهارات آمریکایی‌ها درباره یمن را “سفسطه” خواند.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: ما آنها را به چالش می‌کشیم تا بپذیرند که در برابر دادگاه کیفری بین‌المللی حاضر شوند، کمیته مستقل و شفاف را بپذیرند تا بدانیم چه کسی غیرنظامیان را می‌کشد و جنایت‌های روزانه علیه ملت یمن یا عربستان مرتکب می‌شود آیا این موشک‌های ما است یا موشک‌های آنها و ائتلافشان در یمن؟

الحوثی در یک فیلم ویدئویی درباره هواپیمایی که در هوا جنگنده‌ها را سوخت رسانی می‌کند و به نظر می‌رسد حریم هوایی یمن است، گفت: این فیلم را ببین تا بدانی این آمریکاست که فرزندان ملت یمن را می‌کشد، تا بدانی و مطمئن شوی که چه کسی خطر را گسترش داده و قاتل کودکان، زنان و مردان یمن را مسلح می‌کند.

وی آمریکا را مادر تروریسم و رهبر ائتلاف متجاوز عربی در یمن توصیف کرد.

عربستان از مارس ۲۰۱۵ ائتلاف نظامی را برای حمایت دولت مستعفی یمن در مقابل انصارالله رهبری می‌کند. درگیری‌های خونین یمن تا به امروز منجر به آواره شدن صدها هزار تن یمنی از خانه و کاشانه خود، شیوع بیماری‌های واگیردار و قحطی در برخی مناطق و نادبودی زیرساخت‌های کشور شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.