صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / اطلاعات معلمان درباره فضای مجازی را بالا ببریم
اطلاعات معلمان درباره فضای مجازی را بالا ببریم

معاون مرکز ملی فضای مجازی:

اطلاعات معلمان درباره فضای مجازی را بالا ببریم

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کاهش اختلاف سطح دانش و مهارت دانش آموزان با معلمان در عرصه فضای مجازی را حائز اهمیت دانست و گفت: باید اطلاعات معلمان را درباره ابعاد مختلف فضای مجازی بالا ببریم.

به گزارش کسب و کار نیوز،«امیر خوراکیان» روز شنبه در همایش آسیب های نوپدید در فضای مجازی؛ تهدیدها و فرصت ها افزود: آموزش های لازم در خصوص ماهیت فضای مجازی باید در اختیار معلمان قرار گیرد.
وی ادامه داد: محور مهم دیگر در حوزه فضای مجازی، سواد رسانه ای است که اکنون در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار دارد زیرا سواد رسانه ای در میان مردم ما کمتر مورد توجه است.
وی با بیان اینکه باید بدانیم با چه قواعدی و به چه اندازه باید از فضای مجازی استفاده کنیم، عنوان کرد: مساله دیگر هدایت دانش آموزان در فضای مجازی است به این نحو که صرفا مصرف کننده نباشند بلکه در تولید و برنامه نویسی و برنامه ریزی وارد شوند.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی یک مساله حاشیه ای نیست بلکه تمامی امور به این فضا وارد و ترسیم شده و اکنون بسترهای اصلی در اختیار ما است و رفتارها و میزان دسترسی ما به انواع اطلاعات استخراج شده و بر اساس آن برای ما برنامه ریزی می شود از این رو باید در مواجهه با این پدیده به ویژه در دهه های اخیر بتوانم راهمان را پیدا کنیم.
خوراکیان یادآور شد : معلمان باید بدانند فضای مجازی یک مساله در حد رسانه و پیام رسان نیست بلکه بستری همه جانبه است که تمام شئون واقعی را وارد فضای مجازی می کند.
وی با بیان اینکه مساله فضای مجازی از سال ها قبل مورد تاکید رهبری و مسئولان عالی رتبه بوده است، گفت: به همین دلیل از حدود ۵ سال گذشته برای توجه بیشتر، شورای های فضای مجازی تشکیل شد که مرکزی به نام مرکز ملی فضای مجازی دارد که سیاستگذاری و پیگیری آموزش را در این حوزه به دنبال دارد.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: در یک نگاه کلی یکی از مهمترین مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد، تبیین نقش و جایگاه فضای مجازی در عرصه های مختلف و انتقال ابعاد همه جانبه این حوزه به دانشجو معلمان و نسل آینده است.
خوراکیان اضافه کرد: اکنون فضای مجازی نقش های متفاوت به عهده گرفته است به این معنا که نقش این فضا در حوزه امور زیربنایی از جمله انرژی، قانونگذاری، سیاست، دیپلماسی مجازی، بهداشت و درمان بسیار تعیین کننده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم کشورها اکنون دیپلماسی مجازی است که حقوق کشورها را نادیده می گیرند، اضافه کرد: بحث بهداشت و درمان موضوع مهم دیگر در حوزه فضای مجازی است که در آینده نزدیک باعث تغییرات جدی در مساله بهداشت و درمان خواهد شد.
خوراکیان مساله اقتصاد در حوزه فضای مجازی را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و تصریح کرد : در این حوزه پول مجازی مطرح شده بود که می خواست تعاملات بانکی را در دست بگیرد و در این صورت سرمایه و گردش مالی کشور در این فضا وارد می شد که اگر تحریم می شدیم تمامی فعالیت های اقتصادی کشور مختل می شد و نظام اقتصادی کشور از هم می پاشید به همین خاطر فعالیت تلگرام محدود شد.
وی با تاکید بر اینکه مساله تعلیم و تربیت و پژوهش در فضای مجازی بسیار متحول شده است، گفت : کشاورزی و محیط زیست نمونه دیگری است که فضای مجازی می تواند در آن وارد شود.
معاون محتوای شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد : سیر تحول فضای مجازی از ارتباط فرد به فرد آغاز شد و به وب یک و در ادامه به وب دو رسیدیم و اکنون اینترنت شبانه روزی در اختیار کاربران در گوشی های هوشمند قرار دارد که در نحوه استفاده از آن تغییراتی ایجاد شده و اکنون بین وب ۳ و ۴ هستیم و یک اتفاق بزرگ در حال رخ دادن است.
خوراکیان اظهار داشت : اکنون فضای مجازی شرایطی فراهم کرده که ۵ فناوری شامل فناوری کوانتومی، نانو، بیوتکنولوژی، اطلاعات و شناختی به هم پیوند بخورد از این رو در دهه های آینده شاهد یک تحول اساسی در حوزه فضای مجازی خواهیم بود.
همایش آسیب های نوپدید در فضای مجازی؛ تهدیدها و فرصت ها که از امروز سوم شهریور در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان آغاز شده تا چهارم شهریور ادامه دارد.
علمی **۱۸۸۳**۱۴۴۰

همچنین مطالعه کنید:

آیفون ریفربیش شده چیست و با مدل آکبند چه تفاوتی دارد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، با این وجود بعضی فروشندگان سودجو ریفربیشد بودن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.