صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / سخنگوی وزارت خارجه: حامیان تسلیحاتی متجاوزین به یمن پاسخگو باشند
سخنگوی وزارت خارجه: حامیان تسلیحاتی متجاوزین به یمن پاسخگو باشند

با محکومیت بمباران زنان و کودکان آواره یمنی

سخنگوی وزارت خارجه: حامیان تسلیحاتی متجاوزین به یمن پاسخگو باشند

سخنگوی وزارت امورخارجه جنایت هولناک جدید هواپیماهای سعودی- اماراتی در هدف قرار دادن زنان و کودکان آواره یمنی و عملیات نظامی در شهر الدریهمی استان الحدیده یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از زنان و کودکان بی گناه شد را به شدت محکوم کرد.

اولین نشست خبری سخنگوی وزارت امورخارجه در سال ۱۳۹۷

به گزارش کسب و کار نیوز، بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی افزود: هنوز  اندک زمانی از بمباران اتوبوس حامل کودکان یمنی در صعده نمی‌گذرد که  جهانیان شاهد جنایت جدیدی علیه مردم مظلوم یمنی هستند.

وی افزود: استمرار و ادامه این گونه کشتار غیر نظامیان جز در سایه سکوت و بی‌تفاونی مجامع تاثیرگذار بین‌المللی نمی تواند اتفاق افتد و بار دیگر از  مجامع بین‌المللی و حقوق بشری می‌خواهیم با توجه به توالی این جنایات انسانی و تراژدی دردناک و آثار مخرب آن بر صلح و امنیت منطقه و جهان به هر طریق ممکن مانع از استمرار این جنایات از سوی هواپیماهای سعودی – اماراتی  به یمن شوند.

قاسمی تاکید کرد: کشورهای حامی تسلیحاتی نیروهای مهاجم به یمن که با در اختیار قراردادن بمب‌ها و سلاح‌های نابودکننده به آنان موجب به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان یمنی شده‌اند در این جنایات شریکند  و باید به جامعه بین‌المللی  و مردم یمن پاسخگوی سیاست‌ها و نتایج اقدامات خود باشند.

قاسمی  از سازمان ملل متحد و کشورهای موثر در بحران یمن خواست تا تلاش‌های خود را برای توقف فوری حملات  افزایش داده  و تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان به‌کار گیرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.