صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / رصد وضعیت کسب و کار با راه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان

معاون اشتغال و کارآفرینی خبر داد

رصد وضعیت کسب و کار با راه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان

عیسی منصوری در دهمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: در رسته های ایجاد اشتغال محدودیت داریم و این محدودیت ها توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی با اشاره به این که مهاجرت، تحولات اجتماعی و اقتصادی، روند خشکسالی و … هر استان تحلیل می شود، افزود: در کارگروه اشتغال استان ها رسته های اولویت دار هر استان به تصویب رسیده است.
معاون اشتغال و کارآفرینی با بیان این که در شرایطی که سند آمایش سرزمینی تائید نشده است، سند اشتغال ملاک عمل در ایجاد اشتغال است، گفت: گلستان ظرفیت های مختلفی به ویژه در گردشگری دارد اما در این حوزه فقط درخواست ساخت هتل و ایجاد طرح های بوم گردی ارائه می شود.
وی با اشاره به این که گلستان ۱۲ میلیون مسافر عبوری دارد اما هیچ برنامه و ابزاری برای جذب گردشگر و ماندگاری آن ها در استان وجود ندارد، ادامه داد: روستاهای گلستان جذابیت های بسیاری برای جذب گردشگر دارند و باید برای ایجاد اشتغال در این حوزه برنامه ریزی داشته باشیم.
اجرای طرح یک روستا یک محصول
منصوری تصریح کرد: به غیر از اجرای طرح روستاهای بدون بیکار، طرح یک روستا یک محصول را در دستور کار قرار داده ایم.
وی با بیان این که تسهیلات اشتغال ایجاد نمی کند، گفت: پرداخت تسهیلات، میزان پیشرفت فیزیکی و ایجاد اشتغال و … را رصد می کنیم اگر در راستای طرح ارائه شده نباشد درصد سود تسهیلات را به ۱۸ درصد می رسانیم.
منصوری خاطرنشان کرد: امسال سامانه اشتغال ایرانیان را راه اندازی می کنیم تا بتوانیم بر اساس کد ملی وضعیت اشتغال و بیکاری و همچنین دریافت تسهیلات و … را رصد کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.