صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / راه اندازی «انجمن‌های ورزشی دانشجویی» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
راه اندازی «انجمن‌های ورزشی دانشجویی» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

راه اندازی «انجمن‌های ورزشی دانشجویی» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و رئیس سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در آیین افتتاحیه این رویداد بزرگ ورزشی در جمع حاضران در مراسم ضمن تشکر از میزبانی شایسته دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛ از تشکیل «انجمن‌های ورزشی دانشجویی» در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر محمد رضا فراهانی روز جمعه دوم شهریورماه در مراسم آغاز به کار رسمی سیزدهمین المپیاد ورزش‌های قهرمانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  در سالن شهید پورشریفی در جمع حاضرین در آیین افتتاحیه با بیان این خبر افزود: آیین‌نامه تشکیل انجمن‌های ورزشی مهرماه امسال به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ خواهد شد و من از اینجا از همه شما ورزشکاران، مدیران و مسوولان دانشگاهی خواهش می‌کنم نسبت به تاسیس انجمن‌های ورزشی در دانشگاه‌هایتان اهتمام بورزید. ما بنا داریم فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزشی همانند سایر فعالیت‌های فرهنگی، علمی و هنری در دانشگاه ها رونق بگیرد و تلاش داریم که کارهای ورزشی را نیز همانند سایر کارهای فرهنگی به دانشجویان بسپاریم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا با تأسیس و راه‌اندازی انجمن‌های ورزشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهد پیشرفت بیشتر ورزش در میان دانشجویان خواهیم بود از این رو باید نسبت به تقویت ابعاد مختلف ورزش همگانی و قهرمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اهتمام کنید.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین در جمع ورزشکاران و حاضران در مراسم افتتاحیه گفت: امسال برای ردیف بودجه ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی جدا و دارای انسجام خاصی شده و امسال همه دانشگاه‌ها موظف هستند تمام این بودجه را اختصاصاْ صرف حوزه ورزش کنند.

فراهانی افزود: در راستای گسترش ورزش همگانی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی از دانشگاه ها خواستیم که به المپیاد ورزش‌های همگانی نیز توجه خاصی داشته باشد و شما ورزشکاران به منظور تحقق بیش از پیش این امر باید با جدیت بیشتر در مسابقات مقدماتی و انتخابی المپیادهای ورزشی در دانشگاه‌ها حضور داشته باشید.

رئیس سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر وزارت بهداشت و معاون وزیر بهداشت ضمن تشکر از عوامل ودست اندرکاران اجرایی برگزاری المپیاد قهرمانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: برای نخستین بار ۵۹ دانشگاه علوم پزشکی در این رویداد بزرگ ورزشی شرکت می‌کنند و از  دانشگاه علوم پزشکی تبریز به خاطر میزبانی حجم گسترده ورزشکاران و  شرکت‌کنندگان در این المپیاد تشکر می‌کنم. همچنین از شما ورزشکاران حاضر در مرحله نهایی المپیاد که از بین هزاران شرکت کننده در مرحله انتخابی به مرحله پایانی صعود کردید تشکر می‌کنم. البته مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و معاونان فرهنگی ودانشجویی بابت اعزام ورزشکاران به مهم ترین رویداد ورزشی وزارت بهداشت زحمات زیادی کردند و علیرغم شرایط اقتصادی نامناسب، بهتر از سال‌های گذشته نسبت به اعزام ورزشکاران همکاری کردند.

وی با یادآوری این نکته که سیزدهمین المپیاد ورزش های قهرمانی دانشجویان پسر وزارت بهداشت یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی در طول دوران این وزارت بوده است، گفت: بیش از ۳ هزار نفر از دانشجویان، اعضای کادر فنی، داوران و عوامل اجرایی این المپیاد در طول یک هفته میهمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند و این حجم گسترده از ورزشکاران در المپیاد ورزشی به اندازه بیست درصد بازیهای آسیایی جاکارتا در اندونزی است.

به گزارش مفدا، فراهانی با تاکید بر اینکه ساماندهی و مدیریت این المپیاد ورزشی با حجم گسترده یک کار سخت و طاقت فرساست، اظهار کرد: بر خود لازم می‌دانم از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سالی که شهر تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی است، تشکر کنم. تمایل زیادی داشتیم که این المپیاد ورزشی در شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ برگزار شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.