صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیدار وزرای خارجه مصر و سودان برای هماهنگی نشست سران
دیدار وزرای خارجه مصر و سودان برای هماهنگی نشست سران

دیدار وزرای خارجه مصر و سودان برای هماهنگی نشست سران

قاهره روز سه شنبه ۲۸ اوت میزبان نشست وزاری خارجه سودان و مصر برای هماهنگی دیدار روسای جمهور دو کشور در ماه اکتبر خواهد بود.

سیسی البشیر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، قاهره روز سه شنبه ۲۸ اوت میزبان نشست کمیته وزارتی مصر و سودان به ریاست وزرای خارجه دو کشور به عنوان مقدمه نشست روسای جمهور دو کشور در ماه اکتبر است.

اسامه شلتوت، سفیر مصر در خارطوم گفت: قاهره با تکیه بر نتایج نشست‌های مقامات ارشد دو کشور، میزبان نشست‌های کمیته وزارتی مصر و سودان خواهد بود.

وی گفت: این نشست با هدف ایجاد دیدگاه راهبردی برای شراکت در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، کشاورزی، آموزش و غیر آن برگزار می‌شود و مقدمه‌ای برای ارائه گزارش کمیته وزرا در نشست‌ خود در اواخر ماه میلادی جاری در قاهره است.

 مصر و سودان در گذشته نیز برای توسعه روابط دو جانبه خود فعالیت‌های مشترک مختلفی را انجام دادند.

در ماه ژوئیه دو کشور مذکور بر سر ضرورت رایزنی و هماهنگی مستمر درباره دریای سرخ و تقویت همکاری دو جانبه در زمینه‌های اقتصادی و تجارتی توافق کردند.

سودان و مصر درباره برخی مسائل از جمله منطقه مرزی موسوم به “مثلث حلایب” و ساخت سد «النهضه» بر روی رود نیل با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

در این راستا، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در تماسی تلفنی با عمر البشیر، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور توسعه یابد. وی تاکید کرد، به دنبال پیشبرد روابط دو کشور بر اساس منافع دو طرف است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.