صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / تهیه کننده به رنگ ارغوان: منتقد دستمزد بالای بازیگرانم
تهیه کننده به رنگ ارغوان: منتقد دستمزد بالای بازیگرانم

چالش دستمزد بازیگر/ 2

تهیه کننده به رنگ ارغوان: منتقد دستمزد بالای بازیگرانم

تهیه کننده فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» گفت: با دستمزدهای بالایی که بازیگران می‌گیرند، مخالفم اما برای ساخت پروژه‌های سینمایی خودم این پول‌ها را پرداخت کرده‌ام.

سیدجمال ساداتیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره چالش افزایش بی‌رویه دستمزد بازیگران سینما و بیانیه هشدارگونه کانون کارگردانان به این ماجرا، اظهار داشت: سینما زنجیره‌ای از هنرهای مختلف است که اتفاقات هر صنف، صنوف دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی افزود: وقتی یک بازیگر تقاضای دستمزد بالا می کند، این اتفاق روی قراردادهای صنوف دیگر مثل فیلمبردار و صدابردار نیز تاثیر می‌گذارد که در نهایت منجر به گران شدن تولید فیلم در سینما می‌شود و در نهایت دود آن به چشم خود اهالی سینما می‌رود.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چهارشنبه سوری» با اشاره به اینکه برای اولین بار این پول‌های کلان از طریق افرادی خارج از سینما وارد هنر هفتم شد، ادامه داد: افرادی با پول زیاد برای کسب شهرت، بودجه‌های خود را وارد سینما کردند و به عنوان سرمایه‌گذار بدون تخصص باعث شدند فلان بازیگر وقتی دستمزدی خارج از عرف طلب کرد، پرداخت کنند.
ساداتیان تاکید کرد: این رویه غلط با پرداخت‌های این طیف از سرمایه گذارها در سینما شکل گرفت و حالا به قدری ورود کرده که تهیه کننده‌های باتجربه هم در نهایت برای پیشبرد پروژه‌های سنیمایی خود مجبور به پرداخت این پول‌ها هستند.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «برف روی کاج‌ها» گفت: به عنوان یکی از منتقدان جدی این کار همواره گفته‌ام پرداخت بدون حساب و کتاب به بازیگران آسیب‌زا است اما خودم هم گاهی مجبور به این پرداخت‌ها شده‌ام.
وی افزود: اکتفا کردن به بیانیه و مصاحبه شاید برای مدتی فضا را داغ کند و سر زبان ها بیندازد اما در نهایت چاره‌ای برای این کار نیست؛ بنابراین باید از طریق قانونی و آیین نامه‌ای وارد عمل شد، همانطور که در آیین نامه‌های دادرسی برای هر جرمی محکومیتی درنظرگرفته شده است، برای این ماجرا نیز باید تصمیم قانونی گرفته شود.
ساداتیان ادامه داد: تصمیم دارم برای مدتی بازیگران زیاده‌خواه را بایکوت کنم اما از آنجا که بازیگر جایگزین او برای فلان نقش نداریم در نهایت مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتر می‌شویم اما اگر قانونی در این باره وجود داشته باشد، به تولید فیلم نیز کمک می‌کند.
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سایه روشن» خاطرنشان کرد: تولید در سینما چیزی مانند عرضه و تقاضا است و وقتی این دو بالانس نباشند، قطعا روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند و در واقع این می‌شود که کانون کارگردانان آن بیانیه تند را منتشر کند.
شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران هفته گذشته بیانیه‌ای نسبت به ورود پول‌های مشکوک به سینمای ایران صادر و از بالا رفتن دستمزدهای برخی از بازیگران به شکل نجومی انتقاد کرد و در این باره هشدار داد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: کانون کارگردانان سینما یکی از رسالت های خود را نظارت آگاهانه و دلسوزانه جریان های مختلف تولید و توزیع و نمایش در ایران می داند و به این وسیله هشدار می دهد که این آفت و آسیب نابودکننده در حال گسترش بی محابا و لجام گسیخته ای است که اگر به موقع و در مقطع حساس فعلی فکری به حال آن نشود، به زودی این غول تورمی تومار سینمای مردمی ایران را درهم خواهد پیچید. شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران با توجه به این شرایط حساس، به زودی و با همکاری سایر صنوف موثر و دلسوز این سینما همچون صنوف تهیه کنندگان و طی برگزاری نشست های مطبوعاتی یا در صورت لزوم برگزاری جلساتی با مسئولان سینمایی به این معضل خواهد پرداخت.
فراهنگ*۹۲۴۶*۱۰۵۵*۱۸۳۴

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.