صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تاکید پامپئو بر اقدام قاطع اسلام‌آباد علیه تروریسم در گفتگو با عمران خان
تاکید پامپئو بر اقدام قاطع اسلام‌آباد علیه تروریسم در گفتگو با عمران خان

تاکید پامپئو بر اقدام قاطع اسلام‌آباد علیه تروریسم در گفتگو با عمران خان

وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر جدید پاکستان تاکید کرد اسلام آباد باید اقدامی قاطع علیه تروریسم در پاکستان انجام دهد.

نخست وزیر پاکستان و وزیر خارجه آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسیا، دولت آمریکا مدت‌هاست که نسبت به تلاش‌های دولت پاکستان در قبال تروریست‌ها در این کشور ناامید شده و اعلام کرده است که پاکستان به گروه‌های شبه نظامی چون طالبان افغانستان کمک می‌کند و به آنها پناه می‌دهد؛ روندی که باعث شده تا دولت آمریکا به اسلام آباد هشدار داده و ارسال کمک‌های مالی نظامی به این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان گفت‌وگو با عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان همچنین به نقش حساس و حیاتی اسلام آباد در ترغیب روند صلح در افغانستان اشاره کرد و گفت: امروز ما با نخست وزیر جدید پاکستان به توافق رسیدیم که باید نقش این کشور در روند صلح در افغانستان پایدار بماند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تمایل خودش را برای همکاری با دولت جدید پاکستان در جهت روابط دو جانبه سازنده ابراز داشت و همچنین بر اهمیت اقدامی قاطع از سوی اسلام آباد علیه تمامی عملیات تروریستی در پاکستان تاکید کرد.

رسانه‌های پاکستانی اخیرا گزارش دادند که پامپئو احتمالا در نخستین هفته سپتامبر برای گفت‌وگو با عمران خان به اسلام آباد سفر می‌کند.

این سفر که انتظار می‌رود پنجم سپتامبر انجام شود نخستین دیدار خارجی عمران خان به عنوان نخست وزیر پاکستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.