صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / استعفای رئیس کمیته تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
استعفای رئیس کمیته تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

استعفای رئیس کمیته تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

رئیس کمیته تحقیق درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه تنها به فاصله یک ماه پس از انتصاب خود به این سمت، استعفا داد.

"دیوید کرین" دادستان آمریکایی سابق دادگاه جنایت‌های جنگی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان ملل متحد اعلام کرد که “دیوید کرین” دادستان آمریکایی سابق دادگاه جنایت‌های جنگی که مسئول رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جریان تظاهرات‌های “حق بازگشت” فلسطینیان بود، سه شنبه گذشته به شورای حقوق بشر اعلام کرد که به خاطر مسائل شخصی از سمت خود کناره‌گیری کرده است و این شورا هم اقدامات بعدی را در دست بررسی دارد.

“فوییسلاو سوک” سفیر اسلوونی در سازمان ملل که در حال حاضر ریاست شورای حقوق بشر این سازمان را بر عهده دارد، با این استعفا موافقت کرده و قرار است رئیس جدیدی برای این کمیته انتخاب کند.

کرین قبلا در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ دادستان دادگاه ویژه‌ای در سیرالئون بود و به تازگی در تاریخ ۲۵ ژوئیه گذشته به ریاست کمیته سه نفره تحقیق درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه تظاهرات کنندگان فلسطینی انتخاب شده بود و قرار بود در تاریخ ۲۴ سپتامبر آینده گزارش خود درباره سیر تحقیقات را به شورای حقوق بشر ارائه دهد.

گزارش نهایی این شورا در ماه مارس سال ۲۰۱۹ به شورای حقوق بشر ارائه خواهد شد.

در همین راستا، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که استعفای دیوید کرین که سازمان ملل یک ماه پیش وی را به عنوان رئیس کمیته تحقیق درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه انتخاب کرده بود، نشانگر حجم فشارهای دولت آمریکا و رژیم صهیوینستی علیه نهادهای سازمان ملل است.

یوسف حساینه، از رهبران این جنبش خاطر نشان کرد که دولت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی موسسات سازمان ملل را تحت فشار گذاشته‌اند تا آنها نتوانند ماموریت‌های انسانی و وظایف خود در زمینه حفظ امنیت و صلح بین المللی را انجام دهند و شواهد و سوابق این دولت‌های به وضوح نشانگر زورگویی و سلطه طلبی دولت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس علیه این موسسات است.

این جنبش با اشاره به تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی، اعلام کرد که استعفای کرین در این شرایط به معنای شانه خالی کردن از انجام وظایف حقوقی و انسانی خود است و شورای حقوق بشر سازمان ملل باید هر چه سریعتر رئیس جدید این کمیته را تعیین کند تا این کمیته بتواند وظایف خود را انجام دهد.

از آغاز تظاهرات های حق بازگشت در مرزهای باریکه غزه دست کم ۱۷۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش صهیونیستی به شهادت رسیده و بیش از ۱۷ هزار نفر دیگر هم زخمی و یا در اثر استنشاق گازهای اشک آور مسموم شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.