صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ارائه ۲۰۰ طرح فناورانه دانش آموزی در جشنواره گیاهان دارویی
ارائه ۲۰۰ طرح فناورانه دانش آموزی در جشنواره گیاهان دارویی

ارائه ۲۰۰ طرح فناورانه دانش آموزی در جشنواره گیاهان دارویی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخش دانش آموزی را یکی از بخش های اصلی چهارمین جشنواره گیاهان دارویی دانست و گفت: حدود 200 طرح فناورانه دانش آموزی در این رویداد ارائه می شود.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه با حضور فعالان این حوزه در مصلای تهران برگزار می شود.
دکتر محمدحسن عصاره در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: پژوهش سراهای وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور طرح های مرتبط با این صنعت را از طریق فراخوان ها جمع آوری می کنند که پس از داوری، تعدادی از آنها در این جشنواره ارائه خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد که پژوهش سراهای دانش آموزی بتوانند بین هزار تا ۲ هزار طرح دانش‌آموزی را جمع آوری و از بین آنها حدود ۲۰۰ طرح انتخاب و در بخش دانش آموزی این جشنواره‌ ارائه کنند.
عصاره، بخش دانش آموزی را از پرمخاطب ترین بخش های چهارمین جشنواره گیاهان دارویی اعلام کرد و گفت: با توجه به انجام اقدامات زیرساختی مناسب در این زمینه در کشور، دانش آموزان باید با ترویج مفاهیم، کشفیات این حوزه، اقدامات علمی در زمینه گیاهان دارویی که در دروس خود یا پژوهش سراها فرا گرفته اند، توجه جدی تری داشته باشند.
وی نمایش گیاهان زنده (هربوراتوم) را از بخش های دیگر این جشنواره اعلام کرد و گفت: شرکت هایی که در تولید، تکثیر نهال، نشاء و اندام های تکثیری فعالیت دارند، در قالب یک گلخانه، تولیدات خود را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می دهند.
عصاره، آشنایی بیشتر مردم با مزیت های این گیاهان و ترغیب آنان به نگهداری گیاهان را از مهمترین اهداف برگزاری این بخش دانست و ادامه داد: مردم در صورت نیاز می توانند گیاه مورد علاقه خود را از این مکان خریداری کنند.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ایجاد سلامتکده طب سنتی در جشنواره هم اشاره کرد و گفت: سلامتکده به عنوان نماد طب ایرانی یا سنتی است و متخصصان طب سنتی در طول برگزاری این جشنواره خدمات مربوط سلامتی اعم از پیشگیری و درمان، ارائه می دهند.
وی اظهار داشت: درصدد هستیم مردم با وظایف یک سلامتکده به عنوان مرکزی برای حفظ و ارتقای سلامتی آشنایی بهتری پیدا کنند و از این طریق زمینه ترویج طب سنتی در جامعه فراهم شود.
علمی * ۱۲۰۱ *۲۰۱۷*۱۸۳۴

همچنین مطالعه کنید:

جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.