صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / پیش بینی نماینده ایران در اوپک درباره سیاست های نفتی ترامپ
پیش بینی نماینده ایران در اوپک درباره سیاست های نفتی ترامپ

پیش بینی نماینده ایران در اوپک درباره سیاست های نفتی ترامپ

نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: استفاده از ذخیره ‌های راهبردی نفت خام آمریکا فقط سبب افزایش قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی می‌شود.

به گزارش پنجشنبه (یکم شهریور) تارنمای وزارت نفت، «حسین کاظم‌پور اردبیلی» در گفت‌وگو با شبکه خبری «بلومبرگ» آمریکا اعلام کرد: فروش نفت خام از ذخیره‌های آمریکا نشان می‌دهد دیگر تولیدکنندگان توان افزایش تولید ندارند.
کاظم‌پور اردبیلی گفت: روسیه و عربستان فقط با استفاده از ذخیره های خود به رقم تولید خود افزوده‌اند. آنها با عرضه کم و دیرهنگام از قیمت‌های بالاتر استفاده می کنند.
نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیات عامل اوپک خطاب به رییس جمهوری آمریکا گفت: یک‌ماه پیش به شما گفته بودم به برداشت از ذخیره نفت خام خود پناه می برید، البته برخلاف استفاده صحیح از آن؛ زیرا عربستان و روسیه قادر به افزایش تولید نفت خام نیستند.
وی ادامه داد: آقای ترامپ چرا اینقدر مایوس شدید؟ خونسرد باشید و آرامش خود را حفظ کنید؛ تحریم‌ها علیه ایران را متوقف کنید و دوباره به مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ ملحق شوید و آنجا حرف‌های هسته‌ای خود را بزنید.
به گزارش کسب و کار نیوز، بیست و نهم مردادماه دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد ۱۱ میلیون بشکه از ذخایر اضطراری نفت خام خود را به فروش برساند؛ اقدامی که کارشناسان آن را تلاشی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در واکنش به سیاست‌های تحریمی این کشور می‌دانند.
خبرگزاری «رویترز» انگلیس خبر داد وزارت انرژی آمریکا موعد تحویل محموله‌های نفتی یاد شده را از یکم اکتبر (نهم مهر) تا سی ام نوامبر (نهم آبان) اعلام کرده است.
رویترز در تشریح چرایی این تصمیم، به نقل از یک کارشناس بازار می‌نویسد اقدام دولت ترامپ برای فروش ذخایر نفتی، با هدف مقابله با افزایش قیمت نفت‌ در ماه‌های آینده است.
رویترز تاکید می‌کند همچنین این تصمیم می‌تواند به خواسته برخی نمایندگان کنگره آمریکا برای تامین کسری بودجه دولت این کشور جامه عمل بپوشاند.

اقتصام*۹۴۵۴*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.