صفحه اصلی / دسته بندی نشده / لزوم اجرای طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز همراه با تکریم و رعایت اخلاق انسانی
لزوم اجرای طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز همراه با تکریم و رعایت اخلاق انسانی

معاون استاندار تهران تاکید کرد

لزوم اجرای طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز همراه با تکریم و رعایت اخلاق انسانی

معاون استاندار تهران بر لزوم اجرای طرح جمع‌آوری اتباع غیرمجاز همراه با رعایت اخلاق انسانی و تکریم آنان تاکید کرد.

هدایت الله جمالی پور

هدایت الله جمالی پور در گفت و گو با ایسنا،تاکید کرد: طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز درکمال تکریم و احترام و با رعایت اخلاق انسانی انجام شده است لذا با توجه به این که به کار گیری اتباع غیر مجاز جرم است، حتما با مالکان مزارعی که اتباع غیرمجاز خارجی را در میان مزارع سکنی داده‌اند و حقوق ابتدایی انسانی آنان را پایمال می‌کنند، برخورد خواهد شد.

معاون استاندار تهران در ادامه گفت: موضوع جمع‌آوری اتباع غیرمجاز فقط مربوط به کشور ما نیست بلکه این موضوع در همه کشورهای جهان از جمله پاکستان، افغانستان و کل کشورهای منطقه و جهان هم وجود دارد و به‌نوعی در جهان پذیرفته شده است.

وی افزود: بر اساس بررسی که شبکه بهداشت از محل زندگی و وضعیت جسمی و سلامتی این افراد انجام داده بود، متاسفانه تعدادی از این اتباع غیرمجاز به علت رعایت نکردن بهداشت فردی و در دسترسی نداشتن آب آشامیدنی سالم مبتلا به بیماری‌های خطرناکی از قبیل ایدز، هپاتیت و برخی بیماری‌های مسری دیگر شده بودند. مردم ساکن در مناطق پیرامون آنها معترض به حضور این اتباع در این محل‌ها بودند.

جمالی‌پور ادامه داد: یک تبعه غیر مجاز خارجی در یک کشور به خاطر اینکه هویت مشخص و شناخته شده‌ای ندارد و به نوعی قابل رصد نیست همیشه می‌تواند تهدیدی برای سلامت و امنیت جامعه باشد. مسئله این است که تبعه غیر مجاز خارجی قابل نظارت و مدیریت توسط نهادهای مسوول در کشورها نیست، فرقی نمی کند مربوط به کدام کشور باشند حتی این موضوع در خصوص ایرانی‌های غیر مجاز خارج از کشور هم صدق می کند.

وی تاکید کرد: یقینا بی‌توجهی مسولان به این مسئله می‌توانست به مردم روستاها و شهرهای همجوار سکونت آن‌ها و حتی مردم تهران آسیب جدی وارد کند. در گذشته درباره ترک مکان‌های نامناسب به این خانواده‌ها تذکر داده شده بود تا نسبت به روشن شدن وضعیت اقامتی و محل اقامت خود اقدام کنند اما با بی توجهی آنان مواجه شدیم. لذا طرح جمع آوری این اتباع اجرایی شد.

فرماندار شهرستان ری درباره حضور اتباع کشور پاکستان در ایران نیز گفت: متاسفانه تعدادی از اتباع غیر مجاز پاکستانی درحاشیه شهرری ودر جوار پالایشگاه نفت در کپرها و مکان‌های نامناسب زندگی می کردند که به لحاظ شرایط زندگی وضعیت بسیار نامناسبی داشتند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.