صفحه اصلی / استان ها / کردستان / روزی به نام پزشک

روزی به نام پزشک

روز اول شهریورماه به پاس بزرگداشت ابوعلی سینا ستاره پر فروغ عرصه طب در ایران، روز پزشک نام‌گذاری شده است.

ابو علی سینا

به گزارش کسب و کار نیوز، این روز را به جامعه پزشکی تبریک گفت و بیان کرد: پزشکان خدمات قابل تقدیری در راستای سلامت جامعه و نجات جان مردم به جامعه ارائه کرده‌اند.

سیامک واحدی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، از پزشکان درخواست کرد خدمات را بهینه کنند و بیشتر به سمت کالاهای ایرانی و حمایت از تولید داخلی بروند.

وی افزود: علاوه بر دانش و آگاهی کافی و به روز، مهارت در تشخیص، شناخت به کارگیری روش‌های درمانی موثر از ویژگی های مهم و در واقع لازمه به حرفه پزشکی است.

 واحدی عنوان کرد: پزشک بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئولیت در زمینه کمک به بیمار هم از نظر مادی و هم معنوی را به عهده دارند و همواره باید توجه ویژه‌ای به بیماران نیازمند داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان این‌که بزرگ ترین اولویت پزشک حرمت به بیماران است،  ذکر کرد: پزشکان باید منزلت و حرمت بیماران را حفظ کنند و از خدشه‌دار شدن حرمت بیماران جلوگیری شود چون اساس کار طبابت، خدمت به مردم و نجات جان انسان‌ها است.

مطالبات پزشکان از زبان یک پزشک

صباح حسنی فوق تخصص ریه در بیمارستان توحید سنندج، اظهار کرد: پزشکی شغل مقدسی است که باعث احیای نفوذ مردم و بهتر شدن کیفیت زندگی مردم خواهد شد.

وی بیان کرد: در رابطه با مطالبات پزشکان کردستان می‌توان به کمبود تعداد پزشکان شاغل، کمبود امکانات فوق تخصصی، محدود کردن پزشکات فوق تخصص طبابت در مراکز دولتی شلوغ و بدون امکانات، عدم امکان سرمایه گذاری پزشکان در امر سلامت، نبود بیمارستان‌های تخصصی مدرن و با امکانات کافی در مرکز استان، عدم اهتمام دانشگاه در پذیرش نیرو‌های علمی بومی و غیر بومی و تامین نیازهای آن‌ها در مرکز استان اشاره کرد.

حسنی عنوان کرد: از پزشکان استان این انتظار می‌رود با وجود همه کمبود‌های موجود در وزارت بهداشت، بدون توجه به برنامه‌های اشتباه و نبود اعتبارات لازم در اجرایی امورات تلاش خود را برای نجات جان مردم و بهبود کیفیت زندگی به هموطنان خود انجام دهند و این وظیفه سنگین که ریشه در گذشته ایران زمین و تمدن اسلامی دارد، انجام بدهند.

صبر و بردباری مهمترین فاکتور یک پزشک است

هم‌چنین قادری فوق تخصص خون و سرطان بیمارستان توحید سنندج اظهار کرد: صبر و بردباری به عنوان مهم‌ترین‌ فاکتور برای یک پزشک بسیارحائز اهمیت است، چون تمام بیماران مخصوصا بیماران خاص بیش از هر کس دیگری به حمایت پزشکان نیازمند‌ند.

بایزید قادری تصریح کرد: سلامتی و تندرستی مهم‌ترین سرمایه زندگی است که پزشکان مسئولیت بخشی از آن را بر عهده دارند و در این راستا به مردم خدمت می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که پزشکان باید توجه‌ ویژه‌ای به بیماران سرطانی داشته باشند، افزود: بیماران سرطانی نیازمند کمک پزشکان هستند و ما از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

نصیری‌فر فوق تخصص سرطان در بیمارستان توحید سنندج، نیز گفت: یکی از مشکلات جامعه پزشکی برخلاف مشاغل دیگر داشتن صبر و عزت نفس والایی است که باعث شده در سخت ترین شرایط کاری از مشکلات خود حرفی نزنند.

پزشکان ادای وظیفه می‌کنند

نصیری فر افزود: پزشکان به دلیل سوگندی که بر زبان آورده‌اند در هر شرایط و وضعیتی ادای وظیفه می‌کنند که در هیچ شغلی نمی‌توان سراغ یافت. 

به دلیل مشغله زیاد، پزشکان به فکر روز پزشک نیستند

وی با بیان این‌که پزشکان به دلیل مشغله زیاد و خستگی روزافزون معمولا به فکر روزی به نام پزشک نیستند، عنوان کرد: فقط عشق به علم، وجدان حرفه‌ای و تعهد انسانی پزشکان را در این راه پیش می‌برد.

نصیری‌فر با اشاره به این‌که بیش از ۹۰ درصد پزشکان حتی فوق تخصص‌ها در زمینه مالی در کمترین حد جامعه هستند، ذکر کرد: مشاغل عادی جامعه درآمد ماهیانه بسیار بیش‌تری از پزشکان فوق تخصص دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جای بسی تاسف و تامل است که یک پزشک فوق تخصص که به طور متوسط در چهل سالگی فارغ التحصیل می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌های زندگی روزمره با مشکل مواجه شود.

انتهای پیام

برچسب ها

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.