صفحه اصلی / دسته بندی نشده / تعداد مساجد قم نسبت به متوسط کشوری کمتر است

دبیر مجمع خیرین مسجدساز استان قم:

تعداد مساجد قم نسبت به متوسط کشوری کمتر است

دبیر مجمع خیرین مسجدساز استان قم گفت: بر خلاف تصور مردم، در استان قم نسبت به سرانه جمعیت و مسجدهای موجود در سایر استان‌ها، مساجد کمتری وجود دارد؛ بر همین اساس با توجه به تاسیس مجمع خیرین مسجد ساز طی سه سال گذشته، ساخت مساجد جدید با کمک خیرین در دستور کار قرار دارد.

مساجد ایران

محمد خامه‌یار درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه پردیسان با توجه به  جمعیت با کمبود مسجد مواجه است، عنوان کرد: مجمع خیرین مسجد ساز، ساخت مسجد در این منطقه را در دستور کار دارد  و در همین راستا طی یک ماه گذشته، ساخت دو مسجد در پردیسان کلنگ‌زنی شده است.

وی اعلام کرد: بر خلاف تصور مردم، در استان قم نسبت به سرانه جمعیت و مسجدهای موجود در سایر استان‌ها، مساجد کمتری وجود دارد؛ بر همین اساس با توجه به تاسیس مجمع خیرین مسجد ساز طی سه سال گذشته، ساخت مساجد جدید با کمک خیرین در دستور کار قرار دارد.

دبیر مجمع خیرین مسجد ساز استان قم افزود: یک خیر در جاده اراک ۲ هزار متر زمین را برای ساخت مسجد اهدا کرده است، در جاده گرمسار نیز مقدمات کار  انجام شده است و به زودی اولین مسجد ساخته می‌شود؛ در بزرگراه امیر کبیر، بین بزرگراه و جاده قدیم کاشان یک خیر زمینی را واگذار  کرده و با کمک  خیرین، مسجد بین راهی در آن مکان ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: در جاده جعفریه  با توجه به اینکه محور جدیدی احداث شده و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) از مسیر خارج شده است، بنا است مسجد جدیدی ساخته شود و به همین منظور به بخشدار و امام جمعه اعلام شده تا برای مسجد  جانمایی کنند؛ علاوه بر این خیری اعلام کرده که ساخت ۱۰۰مسجد در استان را تقبل می‌کند و اکنون دومین مسجد در پردیسان در حال ساخت است.

دبیر مجمع  خیرین مسجد ساز  استان قم با اشاره بر اینکه استان قم  فقط دو روستا فاقد مسجد دارد، گفت: در روستای اول که روستای شریف آباد گاو خونی در بخش جعفریه است،  یک مسجد  کوچک در حال ساخت است و قراراست تا قبل از محرم تحویل داده شود.

محمد خامه یار با بیان اینکه در مناطقی که فاقد مسجد است با شورای شهر و شهرداری تفاهم نامه‌هایی امضا شده تا در آن مکان‌ها مسجد احداث شود، تصریح کرد: در خیابان انسجام مساجد کمی وجود دارد و به همین دلیل یک قطعه رمین در همان محل به کمک خیرین خریداری شده است  و از ماه آینده ساخت مسجد شروع می‌شود؛ در خیابان ۱۵خرداد جنب کمربندی امام مهدی(ع) نیز به کمک و همت خیرین مسجدی احداث می‌شود.

دبیر مجمع  خیرین مسجد ساز  استان قم با تاکید براینکه مسجدها پیوست فرهنگی دارند، افزود: تا زمانی که اقدامات اولیه انجام نشود، اقدام به کلنگ زنی مسجد نمی‌شود و مدت زمان ساخت مسجد نیز بستگی به مسائل اقتصادی دارد.

محمد خامه‌یار گفت: برای ساخت مسجد دیگری در منطقه پردیسان، یک قطعه زمین در دانشگاه فنی حرفه‌ای مشخص شده است، کلنگ ساخت مسجد با حضور مدیر عامل خیرین مسجد ساز کشور زده شده و بانی آن نیز طی روزهای آتی مشخص می شود؛ این مسجد دو منظوره است که هم دانشگاه و هم اهالی از آن استفاده می‌کنند، این مسجد اولین مسجد الکترونیکی کشور است و به صورت هوشمند عمل می کند و طراحی و نقشه آن نیز با استفاده از دانشجویان انجام شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.