صفحه اصلی / سرخط خبرها / برای حفظ ذخایر آب‌های زیرزمینی باید جلوی حفر چاه‌های غیر مجاز را بگیریم
برای حفظ ذخایر آب‌های زیرزمینی باید جلوی حفر چاه‌های غیر مجاز را بگیریم

استاندار سیستان و بلوچستان:

برای حفظ ذخایر آب‌های زیرزمینی باید جلوی حفر چاه‌های غیر مجاز را بگیریم

‌استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای حفظ ذخایر آب های زیرزمینی که رو به کاهش است، باید با قدرت جلوی حفر چاه های غیر مجاز را بگیریم و از افزایش بی رویه آن جلوگیری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان

به گزارش کسب و کار نیوز- ‌‌محبی افزود: برنامه هایی که بازدهی خوب و مناسبی در خصوص استفاده از منابع آبی در اجرا نداشته باشد، مردم را بیشتر خسته و ناامید می کند، بنابراین باید به سمتی حرکت کرد که با اجرای برنامه های درست قدم های خوبی در مسیر رفع مشکلات مردم برداشته شود.

وی بیان کرد: شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی با شناخت و آگاهی از شرایط سخت هر منطقه باید موضوع کمبود آب و مشکلات آن را به مردم اطلاع دهند و از آن ها در انجام کارها و رفع مشکلات کمک بگیرند.

وی ادامه داد: آگاه سازی مردم از شرایط بحرانی آب در استان و مدیریت درست به اطلاع رسانی درست و به موقع نیاز دارد، مسئولان باید در میان مردم حاضر شوند و با صبوری حرف ها و درد دل آن ها را بشنوند و برای اطلاع رسانی از وضعیت کنونی آب و طرح هایی که در دست اقدام است به مردم اطمینان بخشی و امید دهند.

وی اضافه کرد: مصوبات هر جلسه باید بعد از کارشناسی وارد مرحله اجرایی شود و گزارشی از نتایج آن در جلسه بعد توسط مسئولان امر ارائه شده تا در صورت اشکال برای رفع آن اقدام شود و با پختگی بیشتر به مرحله اجرا برسد.

معاون عمرانی استاندار هم گفت: در هر شهرستان از چاه هایی که آب بی کیفیت دارد برای آبیاری فضاهای سبز منطقه باید بهره گرفت، شهرداری ها مکلف به استفاده از این نوع آب برای مصارف فضاهای سبز شهر هستند. جا به جایی و تفکیک آب به تناسب هر شهرستان و بر اساس نوع زمینه مصرف از قبیل کشاورزی، صنعت و شرب مردم مورد توجه قرار گیرد.

باقر کرد افزود: شبکه آبرسانی استان باید به درستی آب مورد نیاز مردم به ویژه روستاییان را حداقل برای دو ماه آینده تامین کند تا مردم کمتر با مشکل کمبود آب مواجه شوند و شرکت آب و فاضلاب روستایی باید به دنبال پیدا کردن فرمولی موثر برای تامین آب باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.