صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آمادگی ایجاد شتاب دهنده ریاضی را داریم

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه ریاست جمهوری:

آمادگی ایجاد شتاب دهنده ریاضی را داریم

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه ریاست جمهوری از آمادگی برای ایجاد شتاب دهنده ریاضی خبر داد و تاکید کرد: به واسطه ایجاد این شتاب دهنده، دوره‌های استارتاپ ویکند برای ریاضی برگزار شده و راه‌های کاربردی آن نیز شناسایی خواهند شد.

ریاضیات

به‌ گزارش ‌ایسنا، علیرضا دلیری در چهل و نهمین کنفرانس ریاضی ایران امروز (پنجشنبه) یکم شهریور ماه که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، به پردازش وضعیت علم کشور، افق پیش رو و ارتباط آن با ریاضی پرداخت و ضمن اشاره به وجود نیروی انسانی با ارزش در  کشور، خاطر نشان کرد: ضعف ما در تبدیل علم تولید شده به محصول است.

وی موضوع فوق را عامل پیشرفت کشورهای پیشرفته دنیا دانست و بیان‌ کرد: بر طبق آمار سال ۲۰۱۴ به لحاظ جایگاه نوآوری در میان ۱۴۰ کشور رتبه ۱۲۵ به خود اختصاص داده‌ایم؛ البته این آمار در حال‌ حاضر بهبود یافته است و در حال‌ حاضر نیز رتبه ۷۵ را دارا هستیم.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه ریاست جمهوری در ادامه‌ به درگیر شدن دانشجویان با صرف فعالیت‌های آموزشی و نه ارتباط با صنعت را اشاره کرد و در این باره توضیح داد: در حال‌ حاضر نیز چنین مطرح می‌شود که یک استاد باید بتواند در کنار آموزش شرکت داری کند و در دانش مرتبط با رشته خود نیز مشارکت داشته باشد.

دلیری همچنین به برگزاری بیش از ۲۰۰۰ اسپارتاپ ویکند، ایجاد بیش از ۳۰ شتاب دهنده، ۴۰ صندوق حمایت از پژوهشگران و بیش از ۱۰۰ مرکز نوآوری و شکوفایی حتی در شهرستان‌های دور افتاده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را یادآور شد و ادامه‌ داد: به واسطه این کارها فضای دانشگاه را تغییر داده‌ایم.

وی در ادامه‌ با اشاره به این که کاربرد ریاضی در حوزه‌های تخصصی همه فعالیت‌ها وجود دارد، بازدید روزانه بیش از ۷۰ میلیون کاربر از سایت آپارات، تعامل ۴۰ میلیون مشترک در کافه بازار، سهم ۹۰ درصدی بازار با ۱۰ هزار تامین کننده دیجی کالا و نیز دستیابی به حدود یک میلیون سفر در روز در استارتاپ اسنپ را یادآور شد و تاکید کرد: تا مدل‌های بهینه سازی چند هدفه وجود نداشته باشند، محقق شدن چنین اتفاقاتی ممکن نیست.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه ریاست جمهوری  در پایان از آمادگی برای ایجاد شتاب دهنده برای ریاضی خبر داد و بیان‌ کرد: به واسطه ایجاد این شتاب دهنده راه‌های کاربرد ریاضی، شناسایی خواهند شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.