صفحه اصلی / دسته بندی نشده / ردگیری ایمپلنت در بدن امکان پذیر شد
ردگیری ایمپلنت در بدن امکان پذیر شد

ردگیری ایمپلنت در بدن امکان پذیر شد

محققان دانشگاه MIT فناوری جدیدی را ابداع کردند که قادر است اشیای موجود در بدن انسان، از جمله ایمپلنت ها را با استفاده از سیگنال های بی سیم به سادگی ردگیری کند.

به گزارش کسب و کار نیوز از پایگاه خبری ساینس دیلی، این ابزار جدید که ReMix نام دارد، مهمترین چالش ردگیری اشیا در بدن انسان را که پراکندگی و ایجاد اختلال در سیگنال بی سیم در اثر برخورد با بافت ها است، رفع کرده است.
این فناوریی در رابطه با اشیای موجود در بدن انسان همان کاری را می کند که فناوری GPS در مورد اتومبیل ها انجام می دهد، با این تفاوت که در ReMix از ماهواره استفاده نمی شود.
فناوری ReMix شامل ایمپلنت کردن یک نشانگر کوچک درون بافت و سپس ردگیری آن با استفاده از سیگنال های بی سیم است. سپس موقعیت دقیق تر ایمپلنت با استفاده از الگوریتم هایی که برای رفع اثر پراکندگی و اختلال حاصل از برخورد سیگنال با بافت بدن طراحی شده است محاسبه می گردد.
نشانگر مورد استفاده در این فناوری، تنها سیگنال ارسال شده توسط ابزاری را که در خارج از بدن قرار دارد منعکس کرده و بدین ترتیب نیاز به یک منبع توان خارجی را رفع می کند.
محققان در آزمایشات اولیه توانستند با استفاده از ReMix ایمپلنت های بلعیدنی را تا عمق ۱٫۴ سانتیمتری بافت بدن مرغ و خوک که شباهت زیادی به بافت انسان دارند، ردگیری کنند.
این فناوری برای دارو رسانی به بخش های خاصی از بدن کاربرد دارد. همچنین یکی از کاربردهای این فناوری، یک شیوه خاص پرتودرمانی برای سرطان است که با عنوان پروتون درمانی شناخته می شود.
پروتون درمانی یک روش درمان با استفاده از پرتو خارجی است که از یک تابش یونیزه کننده استفاده می کند. پروتون ها به دلیل داشتن جرم بالا پراکندگی جانبی کمتری دارند و پرتو درون بافت منتشر نمی شود، بدین ترتیب پرتو روی تومور متمرکز باقی می ماند و اثرات جانبی کمتری روی بافت های مجاور می گذارد.
محققان امیدوارند با توسعه و بهبود این فناوری بتوانند پروتون درمانی را گسترش داده و موجب کاهش هزینه های درمان سرطان شوند.
علمی (۶)**۹۲۵۹** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.