صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بانک مرکزی اسامی صاحبان معوقات وام‌های میلیاردی‌ را اعلام کند
بانک مرکزی اسامی صاحبان معوقات وام‌های میلیاردی‌ را  اعلام کند

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی هشدار داد

بانک مرکزی اسامی صاحبان معوقات وام‌های میلیاردی‌ را اعلام کند

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از بانک مرکزی و وزیر اقتصاد خواست که اسامی افرادی را که دارای وام‌های سنگین هستند و از بازگردندان آن خود داری می‌کنند را اعلام کنند.

اسکناس

امیر خجسته در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که« ۱۵۰هزار میلیارد از معوقات بانکی در میان ۱۱۰نفر  در گردش است» بیان کرد: در رابطه با معوقات بانکی باید گفت که یک سری افراد غارتگر و از نور چشمی‌ها، وام‌هایی که سرمایه مردم است را گرفته اند و به نحوی از بازگردندان آن خودداری می‌کنند به گونه‌ای که یا به صورت معوقه است یا تضامین معتبری در اختیار بانک‌ها قرار ندادند و یا بافشار های سیاسی وام دریافت کردند.

وی اظهار کرد: این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم و چند آمار متفاوت در این زمینه وجود دارد؛ اما آن‌چه که فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مورد آن به نتیجه رسیده است قریب به ۱۵۰هزار میلیارد است. بانک این مبلغ را قریب به ۹۰ میلیارد اعلام کرده است. اکنون فراکسیون تمام تلاش خود را بر روی آشکار شدن این موضوع گذاشته است.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: این معوقات مختص به ۱۱۰ نفر است که از بانک خواستیم لیست این افراد را ارائه دهد تا با پیگیری این مبالغ برگردانده شود. اکنون قریب به ۱۰۰۰ نفر از نخبگان و دانشگاهیان و حوزوی‌ها به ما نامه نوشته و تعیین تکلیف این افراد را خواستار شده‌اند. وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی باید اسامی این افراد را اعلام کنند. تا مردم بدانند این افراد چه کسی هستند.

نماینده مردم همدان با بیان این‌که «اعلام اسامی این افراد و بازگرداندن مبالغ گرفته شدن توسط این افراد مطالبه مردم است؛ چراکه این‌ها  سرمایه ‌ای دولت است که این افراد غارت کرده‌اند» ابراز عقیده کرد: اما متاسفانه قوه قضاییه، قوه مجریه و مجلس در این زمینه سکوت کرده‌اند. در حالی که باید با برخورد قاطع این مبلغ را از آن ها پس گرفت. چراکه ۱۵۰ هزار میلیارد می تواند نقش موثری در مدیریت کشور در دوران تحریم داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.