صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / کشف ۳۳۲ تن مواد مخدر و روان‌گردان در کشور در سال جاری
کشف ۳۳۲ تن مواد مخدر و روان‌گردان در کشور در سال جاری

کشف ۳۳۲ تن مواد مخدر و روان‌گردان در کشور در سال جاری

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 332 تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور از ابتدای سال جاری در کشور خبر داد.

 

 اسداله هادی‌نژاد در این باره گفت: مجموع کشفیات چهارماه و سه هفته‌ای سال جاری ۳۳۲ تن می‌باشد که از این مقدار ۱۲۸۹۰ کیلوگرم آن مربوط به هفته اخیر است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر،  وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه از مجموع ۱۲ هزار و ۸۹۰ کیلوگرم، مربوط به تریاک به میزان ۱۰ هزار و ۳۹۳ کیلوگرم بوده است که ۸۰٫۶ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود که  از این میزان، ۱۱۸۷ کیلوگرم حشیش، ۶۶۶ کیلوگرم هروئین، ۱۸ کیلوگرم مرفین،‏‏ ۱۴ کیلوگرم شیشه، ۱۵۹ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۶۰۳۵ عدد قرص روانگردان و ۶۱۰ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۳۹۳ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۹٫۲ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع ۱۵۹ لیتر مواد پیش‌ساز مکشوفه در این مقطع ۱۵۶ لیتر مربوط به تهران و مابقی مربوط به استان سیستان و بلوچستان می‌باشد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: از مجموع ۶۰۳۵  عدد قرص روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۳۴۳۲ عدد مربوط به استان تهران، ۱۵۵۸ عدد استان ایلام، ۵۵۰ عدد استان آذربایجان غربی و مابقی مربوط به استان‌های هرمزگان، گلستان، البرز، همدان، گیلان و خراسان شمالی می‌باشد.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۳۳۸۳ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و سیستان و بلوچستان با ۳۳۴۲ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۰۲۹ کیلوگرم، تهران با ۹۲۱ کیلوگرم و بوشهر با ۷۴۰ کیلوگرم و فارس با ۵۲۸ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: سهم کشفیات سه استان اولویت دار حوزه مقابله در شرق کشور یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور ۶۰٫۲ درصد می‌باشد.

براساس گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، هادی‌نژاد در پایان گفت: طی این مدت، ۱۳۲ دستگاه خودرو، ۴۴ دستگاه موتور سیکلت، دو قبضه سلاح و ۲۸ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.