صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / چگونه از باتلاق «دیپ وب» فرار کنیم
چگونه از باتلاق «دیپ وب» فرار کنیم

چگونه از باتلاق «دیپ وب» فرار کنیم

عبارت «دیپ وب» شما را یاد چه موضوعی می اندازد؟ برای بسیاری از کاربران دنیای مجازی، این کلمه بسیار ترسناک به نظر می رسد. اما اگر نمی دانید این موضوع به چه معناست، بهتر است با ما همراه باشید.

دیپ وب و دارک وب همپوشانی دارند
می‌توان گفت دیپ وب شامل دارک وب نیز می‌شود اما در دیپ وب شاهد حضور بانک‌های اطلاعاتی کاربران هم هستیم. در کنار این موارد، حجم بسیار وسیعی از این اطلاعات و صفحه‌ها در دیپ‌ وب قرار دارد که بیشتر این اطلاعات، پیش‌پا افتاده و غیر ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، چیزی حدود ۲۰ سال از عمر دیپ وب می‌گذرد و این قدمت باعث شده تا حجم بسیار زیادی از صفحه‌های اینترنتی را در خود جای دهد. تنها این موارد در دیپ وب وجود ندارد و بیت‌های گذرواژه‌های حساب‌های بانکی را نیز می‌توان از اطلاعاتی دانست که در دیپ وب قرار دارد.

دریای بیکران دیپ وب
تمامی محتواهایی که توسط موتورهای جستو به هر دلیلی استاندارد نیستند در دیپ وب قرار می‌گیرند. ابعاد دیپ وب به اندازه‌ای بزرگ است که حتی امکان تخمین آن نیز وجود ندارد و گفته می‌شود دیپ وب چیزی حدود ۵۵۰ بار بیشتر از اینترنت سطحی است که کاربران معمولی با آن سروکار دارند.

اینترنت سیاه میزبان دیپ وپ است
اینترنت لایه‌های پنهان بسیار زیادی دارد که این امر باعث می‌شود کاربران در درک مفهوم دارک وب، دیپ وب و دارک اینترنت به اشتباه بیافتند. اینترنت سیاه، عبارتی است که به شبکه‌ها، اطلاعات و وب‌سایت‌هایی اختصاص پیدا می کند که در بستر اینترنت قابل دسترسی نیستند.

عدم دسترسی به این اطلاعات می‌تواند به دلایل فنی یا حساسیت بالای محتوای اطلاعات باشد، بعضی از مواقع نیز از آنجایی که اطلاعات با هدف‌های خصوصی تولید شده است در بستر دارک اینترنت قرار می‌گیرد.

تجربه نشان داده است دارک وب و دیپ ویپ به عنوان گوشه‌های مخفی و رازآلود اینترنت شناخته می‌شوند اما در دارک اینترنت چنین خبری نیست و بیشتر با اسناد کم‌ارزش و اطلاعات خام پروژه‌های تحقیقاتی سروکار داریم.

دیپ وب اصلا امن نیست
دیپ وب مکان معتبری برای حضور کاربران اینترنتی نیست و دسترسی به دیپ وب به هیچ‌وجه به کاربران توصیه نمی‌شود مگر این که با تخصص بالا به دنبال اهداف مفید باشند.

متاسفانه دسترسی به دیپ وب، از آن چه که فکرش را می کنید ساده تر است. کافی است مرورگر تور را از آدرس اینترنتی زیر دانلود کنید:

www.torproject.org

سپس فایل اجرایی این مرورگر را نصب کنید. تنظیمات این مرورگر به صورت پیش‌فرض اعمال شده است و نیازی به دستکاری قسمت‌های مختلف آن برای تازه‌کارها وجود ندارد.

پس از اجرای مرورگر تور، از طریق این مرورگر به دیپ وب دسترسی خواهید داشت، کاملاً طبیعی است با بستن این مرورگر، دسترسی کاربر نیز قطع می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.