صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / موشک‌های “استارتولانچ” برای حمل ماهواره به مدار اعزام می‌شوند
موشک‌های “استارتولانچ” برای حمل ماهواره به مدار اعزام می‌شوند

موشک‌های “استارتولانچ” برای حمل ماهواره به مدار اعزام می‌شوند

شرکت "استارتولانچ" قصد دارد موشک‌های خود را برای حمل ماهواره به مدار، تجهیز کند.

استارتولانچ

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از تک‌کرانچ، شرکت آمریکایی “استراتولانچ” (Stratolaunch) که در سال ۲۰۱۱ توسط “پاول آلن”(Paul Allen) پایه‌گذاری شد، از برنامه خود برای بردن بار مفید به مدار با استفاده از بزرگترین هواپیمای جهان، رونمایی کرد. این شرکت در حال حاضر، روی وسایل نقلیه مخصوص پرتاب خود کار می‌کند و در مراحل ابتدایی ابداع هواپیمای فضایی با قابلیت استفاده مجدد و حمل سرنشین، به سر می‌برد.

روش‌های مورد استفاده استراتولانچ، از جهاتی مشابه روش‌های “ویرجین گلکتیک”(Virgin Galactic) است. سیستم پرتاب منحصربه‌فرد این شرکت، از بزرگترین هواپیمای جهان به عنوان سکوی پرتاب متحرک استفاده می‌کند که قادر است وسایل نقلیه‌ای که حامل ماهواره هستند، در یک ماموریت مستقل به مدار منتقل کند. این هواپیما می‌تواند سوخت را با روش‌های ایمن‌تر و مطمئن‌تری ذخیره کند و نیازی به نگرانی در مورد هوا یا مشکلات ارتفاع پایین وجود ندارد.

بیانیه اخیر استارتولانچ نشان می‌دهد که این شرکت، قصد دارد برای وسایل نقلیه خود، تجهیزات داخلی جدیدی فراهم کند. موشک پرتاب این شرکت موسوم به “MLV” می‌تواند تا ۳۴۰۰ کیلوگرم بار را تا ۴۰۰ کیلومتر در مدار حمل کند. موشک دیگر موسوم به “MLV Heavy” نیز قابلیت حمل شش هزار کیلوگرم بار را دارد. استارتولانچ در نظر دارد موشک اول را تا سال ۲۰۲۲ به مدار بفرستد اما تاریخ پرتاب موشک دوم، هنوز مشخص نیست.

استارتولانچ، تاریخ دقیق آماده شدن وسایل نقلیه خود را پیش‌بینی نکرده اما تمرکز اولیه آن، بر حمل سرنشینان و پرتاب آنهاست. این شرکت با این وسایل نقلیه جدید قصد دارد راه ساده، مقرون‌به‌صرفه و متداولی برای دستیابی به فضا ارائه دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.