صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سیپراس پایان طرح نجات مالی را “روز آزادی” یونان خواند

سیپراس پایان طرح نجات مالی را “روز آزادی” یونان خواند

نخست وزیر یونان خروج موفق کشورش از طرح هشت‌ ساله نجات مالی برای جلوگیری از ورشکستگی را "روز آزادی" خواند و گفت: ما نباید درس‌های سختی را که در طول این چند سال و تحت ریاضت اقتصادی به دست آورده‌ایم فراموش کنیم.

سیپراس

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از یورو نیوز، از روز دوشنبه با پایان سومین قرارداد استقراض یونان، این کشور می‌تواند به بازارهای مالی جهانی متصل شود و دیگر برای حفظ ثبات مالی خود متکی به کمک‌های مالی و وام‌های اتحادیه اروپا نخواهد بود. یونان از سال ۲۰۱۰ سه بسته نجات دریافت کرد که بزرگ‌ترین عملیات نجات اقتصادی تاریخ اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان اعلام کرد: ما نباید درس‌هایی را که از بدهی‌های یونان به دست آورده‌ایم، فراموش کنیم. ما اجازه نخواهیم داد که فراموش کردن و از یاد بردن سختی‌ها باعث شود که دوباره گمراه شویم.

نخست وزیر یونان گفت: ما نباید هرگز این اتفاق و کسانی را که کشور ما را به سمت قرض و بدهی سوق دادند، فراموش کنیم.

سومین توافق بدهی‌های یونان روز دوشنبه به پایان رسید.

وی ادامه داد: سه سال و نیم پیش مردم ما تصمیم تاریخی گرفتند و خودشان دولت را از کسانیکه به سوی صخره‌ها هدایت می‌کردند، گرفتند و به کاپیتان‌های جدید دادند.

سیپراس چپ‌گرا با وعده پرداخت بدهی‌های کشور توانست در سال ۲۰۱۵ در انتخابات پیروز شود.

در حال حاضر سیپراس بار دیگر سال آینده میلادی با انتخابات مواجه است.

روز دوشنبه یونان با موفقیت برنامه سه ساله دریافت‌ کمک‌های مالی را پشت سرگذاشت؛ برنامه‌ای که از سوی کشورهای عضو حوزه پولی یورو برای کمک مالی به این کشور در نظر گرفته شده بود.

اتحادیه اروپا برای کمک به اقتصاد کلان یونان و ترمیم ساختار مالی بانکهای این کشور، در طول سه سال گذشته نزدیک به ۶۲ میلیارد یورو به یونان وام اعطا کرده است.

در هشت سال گذشته این اتحادیه در کنار “صندوق بین‌المللی پول” مجموعا بیش از ۲۶۰ میلیارد یورو به یونان وام داده‌اند؛ این برنامه حمایتی بزرگترین برنامه کمک مالی در تاریخ اقتصاد جهان به شمار می‌رود.

دولت یونان ناگزیر شد برای دریافت این وامها برنامه ریاضت اقتصادی سنگینی را بر مردم خود تحمیل کند. اقتصاد یونان در سالهای گذشته اندک اندک رشد کرده، گرچه گردش مالی آن هنوز ۲۵ درصد کوچکتر از زمان آغاز بحران اقتصادی این کشور است و تا رسیدن به میزان مطلوب راه درازی را در پیش دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.