صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ایران همچنان برای صلح و دوستی در جهان فعال است
ایران همچنان برای صلح و دوستی در جهان فعال است

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت

ایران همچنان برای صلح و دوستی در جهان فعال است

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت: ایران همچنان نقش اصلی خود را با ابتکارات تازه در زمینه ارتقای صلح، دوستی و گفت و گو در جهان در این سازمان جهانی ایفا می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ماریا دوتسنکو روز سه شنبه در آیین گشایش نمایشگاه عکس همکاری سازمان ملل و ایران در زاهدان اظهار داشت: «جهان علیه خشونت و افراط گرایی» یکی از ابتکارات تازه ایران در زمینه صلح و دوستی است که توسط حسن روحانی رئیس جمهوری ایران مطرح و توسط کشورهای عضو سازمان ملل متحد و مجمع عمومی این سازمان پشتیبانی شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ابتکارات ایران «گفت و گوی تمدن ها» بود که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد پشتیبانی و سال ۲۰۰۱ به عنوان سال گفتگو تمدن ها اعلام شد.

دوتسنکو اظهار داشت: ایران در ماه ژوئن ۲۰۱۸ به مدت سه سال در شورای اقتصادی و اجتماعی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان یکی از ۶ رکن اصلی این سازمان انتخاب شد.

وی بیان کرد: در طول ۷۲ سال گذشته سازمان ملل متحد به عنوان نماد نهایی و جهانی از طریق کشورهای عضو به گونه ای عمل می کند تا شرایط عدالت را در سراسر جهان همراه با توسعه پایدار، اعتماد دوباره به حقوق بنیادی بشر، آزادی، پیشرفت اجتماعی و معیارهای بهتر زندگی به وجود آورد و به حفظ صلح، امنیت بین المللی، ارتقای رشد اقتصادی و اجتماعی بپردازد.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت: هم اینک ۱۸ سازمان، صندوق و برنامه تخصصی زیرمجموعه این سازمان با دعوت دولت ایران در راستای منافع مردم این کشور فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: تعهد قوی دولت ایران و سایر ذینفعان برای همکاری نزدیک با نهادهای سازمان ملل متحد نشانگر حمایت مداوم این کشور از این سازمان جهانی برای رسیدگی به مسائل حیاتی است که امروز ما با آنها روبرو هستیم.

دوتسنکو گفت: نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی که امروز در زاهدان افتتاح شد بیانگر بیش از ۷۲ سال همکاری بی بدیل میان سازمان ملل متحد و ایران است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به طور مشترک با وزارت امور خارجه ایران برگزار شده است.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت: مجموعه ای منحصر به فرد از عکس و اسناد تاریخی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته که لحظات ویژه تاریخی و غنی از مشارکت سازمان ملل متحد و ایران را به تصویر می کشد.

وی با بیان اینکه دیپلمات های ماهر و حرفه ای ایران به ایجاد و تقویت سازمان ملل متحد کمک زیادی کردند، افزود: ایرانیان باید مفتخر باشند که کشورشان به عنوان یکی از ۵۱ کشور عضو، که از بنیان گذاران اصلی سازمان ملل متحد است؛ هیاتی را به کنفرانس سانفرانسیسکو برای تهیه پیش نویس اسناد کلیدی این سازمان و منشور آن اعزام کرد.

دوتسنکو اظهار داشت: تصویر امضای منشور سازمان ملل متحد در ۲۶ ژوئیه ۱۹۴۵ توسط مصطفی عدل رئیس نمایندگی و سفیر ایران یکی از لحظات تاریخی است که عکس آن در این نمایشگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: ایران یکی از نخستین کشورهای عضو سازمان ملل متحد بود که از این سازمان خواست تا مرکز اطلاعات را در تهران در ۱۹۵۰ راه اندازی کند.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران گفت: ایران در سال های ۱۹۵۵ و ۱۹۵۶ به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد خدمت کرد.

وی تصریح کرد: نخستین کنفرانس بین المللی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ۱۹۶۸ به دعوت ایران در تهران برگزار شد که با تصویب قطعنامه ای مورد حمایت این سازمان قرار گرفت و اعلامیه تاریخی تهران در آنجا به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز/سه شنبه/ همزمان با روز عرفه در زاهدان افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار، محمد تقی اوکاتی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان، قاسم سیاسر مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی، مرتضی سلطانی نژاد معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و شماری از مسئولان و اصحاب رسانه در نگارخانه فردوسی مجتمع بزرگ فرهنگی هنری زاهدان گشایش یافت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.