صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / ایجاد مدرسه های اشتغال و کارآفرینی در دستور کار قرار می گیرد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد

ایجاد مدرسه های اشتغال و کارآفرینی در دستور کار قرار می گیرد

ایجاد مدرسه های اشتغال و کارآفرینی برای جوانان، حمایت از پارک ها و مراکز رشد، حمایت از شرکت های دانش بنیان، توسعه مهدکودک های خلاق و نوآور با هدف استعدادسنجی فرزندان از سنین کودکی و ایجاد زنجیره های ارزش از تولید تا توزیع را مهمترین برنامه های این وزارتخانه در حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال عنوان کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در دوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر که امروز ۲۹ مرداد ماه با حضور جمعی از کارآفرینان برتر برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما از سرمایه‌های انسانی ارزشمند و سرمایه‌های طبیعی ذی قیمتی برخوردار است، اما در اینکه آیا در نظام برنامه‌ریزی هوشمند توانسته‌ایم، از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، جای سوال است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از برنا، وی بر ضرورت برنامه ریزی استراتریک، راهبردی و بلندمدت برای کارآفرینان از سوی دولت تاکید و در ادامه با اشاره به وضعیت ایران در رتبه‌بندی فضای کسب و کار جهانی و جوانان جویای کار در کشور خاطرنشان کرد: در زمینه فارغ التحصیلان رشته های مهندسی رتبه خوبی در دنیا داریم و فارغ التحصیلان ما در بسیاری از محیط های علمی توانسته اند توانمندی های خود را به منصه ظهور بگذارند.

وی با اشاره به وجود گرایش عمومی مردم به کارآفرینی گفت: باید برای افزایش مهارت، توانایی و ارتقای کیفی اقداماتی صورت بگیرد .

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم که در زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی گام‌های اساسی برداریم.

وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید اولویت هایی وجود دارد ؛ مسئله اول افزایش حمایت های اجتماعی بوده که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین وزارتخانه اجتماعی با آگاهی از مشکلات مردم این حمایت‌ها را در دستور کار قرار داده است.

محسنی بندپی با تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزه کار، مشاوره و پژوهش های لازم با هدف افزایش بهره وری گفت: در این راستا از رتبه ۸۵ در شاخص‌های جهانی به ۷۲ ارتقا پیدا کرده ایم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتصاد مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان را یکی از سیاست های در دستور کار این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: برای توسعه کارآفرینی در کشور سه مولفه مهم باید وجود داشته باشد؛ نخستین مولفه گرایش مردم به کارآفرینی است که خوشبختانه این عزم در جامعه و در بین جوانان دارای صاحب ایده وجود دارد.

محسنی بندپی «توانایی مهارت های کارآفرینی» و «توسعه مشاغل و کسب و کارهای نوپا» را دو مولفه دیگر توسعه کارآفرینی در کشور عنوان کرد و افزود: ما سیاستگذاران باید در این دو حوزه بیشتر تمرکز کنیم. اگر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان متولی آموزش های غیررسمی و مهارتی تاکنون یک نسخه واحد برای کل کشور تجویز می کرد، امروز باید به تناسب ظرفیت های اشتغالزای هر استان، یک نسخه منحصر به فرد با آن منطقه را تجویز کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه مهمترین اقدامات پیش روی این وزارتخانه در حوزه کارآفرینی را تشریح کرد و افزود: ایجاد مدرسه های اشتغال و کارآفرینی برای جوانان، حمایت از پارک ها و مراکز رشد، حمایت از شرکت های دانش بنیان، توسعه مهدکودک های خلاق و نوآور با هدف استعدادسنجی فرزندان از سنین کودکی و ایجاد زنجیره های ارزش از تولید تا توزیع را مهمترین برنامه های این وزارتخانه در حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال عنوان کرد.

محسنی بندپی از آمادگی این وزارتخانه برای نشست های مشترک با کارآفرینان به منظور بررسی راهکارهای رفع موانع فعالیت های کارآفرینانه خبر داد.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.