به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این سازمان، علیرضا قنادان همچنین افزود: سازمان تاکسیرانی به طور مداوم برای دریافت خودروهایی که در بازار فروشی ندارند باید در صف انتظار بماند و خودروسازان با قالب خاصی آن خوروها را به این سازمان تحمیل می کنند.
وی تاکید کرد: در سال حمایت از تولید ملی است قرار داریم و ما نیز از تولید ملی حمایت می کنیم اما به این معنا نیست که هر خودرویی با هر کیفیت، مشخصات و شرایط را قبول کنیم.
قنادان همچنین با انتقاد از تعداد تاکسی های نوسازی شده گفت:برنامه امسال سازمان تاکسیرانی تهران برای نوسازی تاکسی های فرسوده تعداد ۱۰ هزار خودرو بود اما با رسیدن به پایان نیمه نخست سال تنها ۳۰۷ خودرو نوسازی شده و این در حالیست که در زمان حاضر هشت هزار و ۱۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در صف نوسازی قرار دارند.
وی گفت: این درحالی است که رشد ۹٫۴ درصدی در تولید خودرو گزارش شده است.
قنادان ادامه داد: ۱۴ هزار تاکسی در پایان سال ۹۶ به سن فرسودگی رسیده اند و این رقم تا پایان امسال به ۲۳ هزار دستگاه خواهد رسید.
مدیرعامل تاکسیرانی تهران دو علت اصلی توقف نوسازی تاکسی های فرسوده را نداشتن مدیریت و سیاست گذاری داخلی دانست و گفت: متاسفانه در مجموعه وزارت صنعت بخصوص بخش خودروسازی، تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی به اندازه ای که در اقتصاد، آلودگی هوا، زیرساخت های شهری و ملی تاثیرگذار است مورد توجه و اهمیت قرار نمی گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هم که تحریم وجود نداشت تنها چهار هزار و ۳۰۰ تاکسی نوسازی شد.
قنادان گفت: اکنون با قرارگرفتن در جنگ اقتصادی، راهکارها و سیاست هایی که در شرایط عادی جامعه درنظر گرفته شده است باید مورد بازنگری قرار گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز تعداد تاکسی های شهر تهران حدود ۸۰ هزار خودرو برآورد می شود.
تهرام/۹۳۴۳/۳۲۲۵/ ۱۰۰۸
یک مسئول شهری تهران:
خودروهای باکیفیت را به ناوگان تاکسیرانی نمی دهند
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: باوجود درخواست مکرر ما خودروسازان داخلی خودروهای باکیفیت و مدرن خود را هیچوقت به ناوگان تاکسیرانی اختصاص نمی دهند.