صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / چگونه از مخاطبان گوشی اندرویدی خود پشتیبان بگیریم
چگونه از مخاطبان گوشی اندرویدی خود پشتیبان بگیریم

چگونه از مخاطبان گوشی اندرویدی خود پشتیبان بگیریم

اندروید در زمینه انتقال مخاطبان و همسان‌سازی این فهرست با حساب کاربری گوگل بهترین راهکار را ارائه می‌کند. با توجه به اینکه اندروید در زمینه پشتیبان‌گیری از مخاطبان بسیار عالی عمل می‌کند، در نتیجه به لحاظ تئوری احتمال بسیار کمی وجود دارد که شما فهرست مخاطبان خود را از دست بدهید.

به‌کارگیری فایل VCF
اگر یک خروجی از فهرست مخاطبان خود بر مبنای فرمت VCF تهیه کنید، در ادامه این توانایی را خواهید داشت تا این فهرست را روی هر دستگاهی که از این فرمت پشتیبانی می‌کند، استفاده کنید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، اگر از برنامه Contacts گوگل استفاده می‌کنید (برنامه‌ای که به شکل رایگان روی پلی استور قرار دارد، اما به شکل پیش‌فرض روی گوشی اندرویدی شما نصب نشده است)، تنها از طریق لمس چند گزینه می‌توانید از فهرست مخاطبان گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای تحقق این هدف، ابتدا برنامه فوق را اجرا کرده، سپس منوی برنامه را که به شکل سه خط افقی در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد لمس کرده، در ادامه گزینه Settings را انتخاب و در نهایت گزینه Export را که در بخش Manage contacts قرار دارد، لمس کنید.

پس از انتخاب حساب کاربری موردنظر دکمه Export to .VCF را لمس کنید. با انجام این کا‌ر فایل موردنظر در پوشه Downloads قرار می‌گیرد. اگر پوشه Downloads را لمس کنید، فایل VCF را در پوشه دانلودهای اندروید مشاهده می‌کنید. اگر جزو آن گروه از کاربرانی هستید که از گوگل درایو استفاده می‌کنند، در نتیجه این شانس را دارید که این فایل را به سرویس ابری گوگل انتقال داده و روی دستگاه‌های مختلف از آن استفاده کنید. برای این منظور گزینه Drive را لمس کنید.

انتقال فهرست مخاطبان از طریق برنامه «CONTACTS» سامسونگ
اگر از گوشی گلکسی استفاده می‌کنید و تمایلی ندارید یک برنامه جانبی روی گوشی تان نصب کنید، فرآیند انتقال مخاطبان روی این گوشی‌ها نیز به سادگی امکان‌پذیر است. برای این منظور برنامه Contacts را اجرا کنید. در ادامه منویی را که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد انتخاب کنید. در نهایت گزینه Manage Contacts را انتخاب کنید.

اکنون گزینه Import/Export را لمس کرده و در ادامه گزینه Export را در صفحه بعد لمس کنید. در برنامه مخاطبان سامسونگ شما تنها یک گزینه را برای ذخیره‌سازی فایل VCF مشاهده می‌کنید.

این گزینه در برخی گوشی‌ها حافظه داخلی را شامل می شود و در برخی دیگر حافظه داخلی و کارت حافظه را. بنابراین اگر به دنبال ذخیره‌سازی فهرست روی فضای ابری هستید، باید این‌کار را به شیوه دستی انجام دهید. در این‌جا گزینه کارت حافظه را انتخاب کرده و سپس دکمه Export را لمس کنید.

فایل خروجی با اسم Contacts.vcf روی ریشه محلی که مشخص کرده‌اید، ذخیره‌سازی می‌شود. شما می‌توانید از برنامه My Files سامسونگ به منظور پیدا کردن فایل contacts.vcf استفاده کنید. زمانی که این‌ کار را انجام دادید، گزینه Share را انتخاب کنید تا بتوانید فایل ساخته شده را به اشتراک بگذارید.

اکنون گزینه‌های مختلفی برای به‌اشتراک‌گذاری وجود دارد. راحت‌ترین گزینه ممکن به‌کارگیری بلوتوث است. همان‌طور که اشاره شد، ذخیره‌سازی روی ابر باید به شیوه دستی انجام شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.