صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / چراغ های هوشمند مرسدس بنز به جای راننده صحبت می کنند
چراغ های هوشمند مرسدس بنز به جای راننده صحبت می کنند
Mercedes- Benz DIGITAL LIGHT: Die revolutionäre Scheinwerfertechnologie DIGITAL LIGHT mit nahezu blendfreiem Fernlicht in HD-Qualität und mit mehr als zwei Millionen Pixel Auflösung steht für höchste Präzision, optimale Sicht des Fahrers nahezu ohne Blendwirkung sowie für Performance, Fahrassistenz und Kommunikation. Mercedes- Benz DIGITAL LIGHT: The revolutionary headlamp technology DIGITAL LIGHT with almost dazzle-free main beam in HD quality and a resolution of more than two million pixels represents highest precision, optimal view for the driver almost without dazzling effect as well as performance, driver assistance and communication.

چراغ های هوشمند مرسدس بنز به جای راننده صحبت می کنند

مرسدس بنز نوعی چراغ هوشمند رونمایی کرده که می تواند به جای راننده سخنرانی کند. این ایده ای جدید از کمپانی خودروساز آلمانی است که در نوع خود منحصر به فرد است.

کاربردهای چراغ دیجیتال
مسلما چراغ‌های دیجیتال مزایای ایمنی فراوانی دارند. به عنوان مثال این چراغ‌ها برای وضوح بیشتر به کمک دوربین‌ها و حسگرهای خودرو آمده و وضوح بیشتری را در دید خطوط کف جاده ارائه می دهد.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از کالاسودا، در حال حاضر، چراغ‌های جدید مرسدس تا حدی پیشرفته شده‌اند، که به جای شما و از طریق کلمات و اشکال با مردم صحبت کرده و ارتباط می‌گیرند.

طراحی این چراغ ها چگونه است؟
چراغ‌های دیجیتال زیرنویس‌دار در مدل «می‌باخ» کلاس S به گونه‌ای طراحی شده که کلمات را در جاده پیش روی خود برای افراد به نمایش می گذارد و از این طریق با آنها ارتباطی جالب برقرار می کند.

این سامانه نور دیجیتالی به لطف طراحی چراغ‌های LED و به کمک چیپ‌های خارجی کار می‌کند و می‌تواند بیش از یک میلیون الگو را با توجه به بازتاب‌های متفاوت در کنار هم طراحی کرده و به خارج از خودرو بتاباند.

به عبارتی ساده و خلاصه این چراغ ها یک مجموعه سه کاره را ائه می دهند. از یک سو، این چراغ‌ها می‌توانند برای سرنشینان خودرو پیامک داده، نامه نوشته یا اشکالی را نمایش دهند.

مزایای استفاده از چراغ های هوشمند
مسلما چراغ‌های دیجیتال مزایای ایمنی فراوانی دارند. به عنوان مثال این چراغ‌ها برای وضوح بیشتر به کمک دوربین‌ها و حسگرهای خودرو آمده و کیفیت بالاتری را در دید خطوط کف جاده، شناسایی علائم کنار جاده‌ای و موانع برای راننده ایجاد می‌کنند. از طرفی نور می‌تواند در حین تصادفات احتمالی یا مواجه با کارگاه ساخت و ساز به دیگران هشدار دهد.

ایده آل های آتی در صنعت خودروهای هوشمند
عضو هیئت مدیره دایلمر AG ، در این خصوص گفت: قابلیت مذکور، آخرین فناوری است که به سیستم ایمنی این خودرو اضافه می‌شود.

چراغ‌های دیجیتال با توان تابش یک میلیون پیکسل در هر جایگاه و موقعیتی نور قدرتمند با شرایط ایده آل را برای راننده ایجاد می‌کنند.

این چراغ‌ها اطلاعاتی از جاده مانند یخ‌زدگی، دست‎‌اندازها، فاصله تا خودروی جلوئی، بعد مسافت با ترافیک را نیز برای راننده به نمایش درخواهند آورد.

به نظر شما رانندگی با این نوع خودروها ساده تر است یا خودروهای عادی؟

همچنین مطالعه کنید:

دسترسی فناوران به اینترنت بدون فیلتر در منطقه بین المللی نوآوری

به گزارش کسب و کار نیوز ، درباره دسترسی فناوران به اینترنت پرسرعت و بدون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.