صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تصمیم عربستان برای احداث بندر نفتی در استان “المهره” یمن
تصمیم عربستان برای احداث بندر نفتی در استان “المهره” یمن

تصمیم عربستان برای احداث بندر نفتی در استان “المهره” یمن

منابع یمنی اعلام کردند که عربستان قصد دارد بندر نفتی در استان المهره در جنوب شرق یمن احداث کند.

بندر نفتی المهره یمن

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری الجزیره، شرکت فعالیت‌های دریایی عربستان در نامه‌ای به سفیر عربستان در یمن اعلام کرد که مقدمات را برای بازدید از محل احداث بندر نفتی در استان المهره یمن و اقدامات دیگر فراهم می‌کند.

رسانه‌های یمنی اخیرا اعلام کرده بودند که عربستان قصد دارد در استان المهره در مرز با عمان بندری را برای کشیدن خط لوله انتقال نفت احداث کند. به گفته این رسانه‌ها، عربستان پادگان‌های نظامی را برای سربازانش در این مناطق احداث کرده است.

استان المهره یمن از آوریل گذشته شاهد تحصن مسالمت‌آمیز مردم برای خروج نیروهای عربستانی و اماراتی از این استان بوده است.

نیروهای عربستانی اواخر ۲۰۱۷ وارد استان المهره شدند و حرکت کشتی‌ها و صید در آنجا را منع کردند. همچنین فرودگاه بین‌المللی الغیظه را به پادگان نظامی تبدیل کرده و مانع پروازهای غیرنظامی در این فرودگاه می‌شوند.

المهره دارای دو گذرگاه زمینی با عمان و بندر “نشطون” است و طولانی‌ترین نوار ساحلی یمن در حدود ۵۶۰ کیلومتر در سواحل دریای العرب را تشکیل می‌دهد.

این استان همواره شاهد تظاهرات گسترده و درخواست برای خروج نیروهای سعودی از این استان است. این در حالی است که عربستان می‌خواهد طرح‌هایی را در المهره اجرایی کند  و گذرگاه‌های دریایی و زمینی این استان را از جهت‌های اصلی در دست دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.