صفحه اصلی / اصناف / افزایش سه برابری قیمت مواد اولیه تولید کیف مدارس
افزایش سه برابری قیمت مواد اولیه تولید کیف مدارس

رئیس اتحادیه سراجان تهران اعلام کرد

افزایش سه برابری قیمت مواد اولیه تولید کیف مدارس

رئیس اتحادیه سراجان تهران از افزایش حدود سه برابری قیمت مواد اولیه برای تولید کیف مدارس از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

محسن خردمند افزود: بسیاری از تولیدات داخلی کشور از کیفیت بالایی برخوردار است اما نوسانات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه تولید کیف مدارس را با افزایش مواجه کرده است به طوری که تولیدکننده هزینه ای را که برای تولید می پردازد، نمی تواند در بهای محصول نهایی لحاظ کند، چون بازار کشش خرید ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، وی ادامه داد: قیمت تمام مواد اولیه تولید کیف مدارس تا سه برابر افزایش یافته به طوری که بهای هر دوک نخ از چهار هزار تومان به ۱۵ هزارتومان و قیمت یک حلب چسب ۱۷ کیلویی از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان رسیده ضمن اینکه بهای انواع زیپ و پارچه های تولید و یراق آلات مورد نیاز نیز افزایش چشمگیری داشته است. خردمند افزود: با وجود اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم اما از خرید خبری نیست و شاهد رکود کلی هستیم. پایین آمدن قدرت خرید مردم به وضوح مشخص است و اگر بخواهیم به صورت آماری نگاه کنیم نسبت به سال قبل در همین دوره شاهد افت محسوس خرید بوده‌ایم. وی درباره قاچاق کیف نیز گفت: معمولاً کیف‌های ساخته شده به دلیل حجم و سنگینی، کمتر قاچاق می‌شود و کالای قاچاق بیشتر در مورد کیف‌های زنانه‌ای است که از ترکیه وارد می‌شود. با توجه به هزینه‌های زیاد قاچاق، بیشتر فعالان در این صنف از طریق قانونی کالای خود را وارد می کنند؛ به طوری که بیشتر کالاها از چین و کالاهای لوکس و زنانه از ترکیه وارد کشور می‌شود. خردمند در خصوص صادرات کیف ایرانی نیز اظهار کرد: صادرات کیف ایرانی به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه و هزینه‌های سربار، بسیار کم است چون ما توانایی رقابت در بازارهای خارج از کشور را نداریم و فقط در بخش کیف‌های زنانه و کالاهای تمام چرم، اندکی صادرات داشته‌ایم.

 

همچنین مطالعه کنید:

دسترسی فناوران به اینترنت بدون فیلتر در منطقه بین المللی نوآوری

به گزارش کسب و کار نیوز ، درباره دسترسی فناوران به اینترنت پرسرعت و بدون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.