صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / چین در محاصره بیش از ۲٫۵ میلیون بدافزار است
چین در محاصره بیش از ۲٫۵ میلیون بدافزار است

چین در محاصره بیش از ۲٫۵ میلیون بدافزار است

بر اساس یک گزارش، در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲ میلیون و ۵۳۰ میلیون بدافزار در چین شناسایی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، بر اساس گزارشی رسمی، در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲ میلیون و ۵۳۰ میلیون بدافزار در چین شناسایی شده است که نسبت به سال قبل ۲۳/۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

خطر حضور هکرها در چین
این گزارش از سوی «مرکز هماهنگی گروه فنی واکنش اضطراری شبکه رایانه ملی» چین در نشست سالانه خود که از سه‌شنبه تا پنجشنبه در پکن برگزار شد منتشر شد.

در این گزارش آمده است بخش زیادی از این بدافزار‌ها به امنیت اموال و اطلاعات شخصی لطمه زده‌اند.

ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی غیرقانونی معمولا از بدافزار‌ها جهت ارسال اطلاعات مخرب درباره محاسبه هزینه‌ها یا مصرف برای کاربران تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند.

مشکلات امنیتی از گذشته تا کنون
طبق این گزارش، حفره‌های امنیتی در اینترنت از سال ۲۰۱۳ تاکنون افزایش یافته است. تعداد این حفره‌ها از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ هم افزایشی چهل و هفت درصدی داشته و به ۱۵ هزار و ۹۵۵ حفره رسیده است.

مدیر مرکز مزبور با درخواست برای تحقیقات بیشتر درباره فناوری‌های جدید گفت: باید برای حفاظت از اطلاعات گوناگون و زیرساخت‌های کلیدی تلاش کرد.

مرکز هماهنگی گروه فنی واکنش اضطراری شبکه رایانه ملی چین یک سازمان تخصصی در زمینه پاسخگویی فنی به تهدید‌های مربوط به امنیت سایبری است و از سال ۲۰۰۴ نشست‌هایی سالانه را در این زمینه برگزار می‌کند.

فعالیت های هکرهای چینی
مدت ۵ سال است که هکر های چینی در حال جاسوسی سایبری و استخراج اطلاعات از ایمیل‌های خصوصی مقامات ارشد دولت آمریکا هستند.

این جاسوسی وسیع اینترنتی که از سوی مقامات آمریکایی با نام رمز Dancing Panda و سپس Legion Amethyst مشخص شده اولین بار در آوریل ۲۰۱۰ شناسایی شده و این احتمال وجود دارد که این عملیات قبل از این تاریخ در جریان بوده باشد. اسناد NBC مربوط به جلسه مقامات آژانس امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۴ است و جالب است که در زمان برگزاری این جلسه، این جاسوسی همچنان در جریان بوده است.

گوگل تعدادی از حساب‌های کاربری مقامات آمریکایی را که در سال ۲۰۱۱ مورد حمله چینی‌ها قرار گرفتند، فاش کرده بود، اما اسناد جدید نشان از نفوذ به دیگر ارایه دهنده‌های ایمیل به غیر از گوگل نیز دارد.NBC از انتشار لیست این ایمیل ها خودداری کرده است.

یکی از مقامات امنیتی دولت آمریکا با تایید این گزارش به NBC گفته که “تمامی مقامات ارشد امنیتی و داد و ستد ایالات متحده آمریکا” هدف این حملات بوده‌اند. او افزوده که چنین هک‌هایی در حال افزایش است.هکرها لیست مخاطبین این ایمیل‌ها را نیز دزدیده‌اند تا از آن‌ها برای ارسال احتمالی بدافزارها استفاده کنند.

البته در این گزارش تاکید شده که ایمیل‌های مذکور، شخصی بوده‌اند و اکانت های دولتی مورد نفوذ قرار نگرفته‌اند. با این حال، بسیاری از مقامات دولت آمریکا از جمله هیلاری کلینتون از ایمیل‌های شخصی خود برای ارسال و دریافت اطلاعات حساس استفاده کرده بودند؛ اتفاقی که باعث نگرانی بیشتر مقامات آمریکایی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیفون ریفربیش شده چیست و با مدل آکبند چه تفاوتی دارد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، با این وجود بعضی فروشندگان سودجو ریفربیشد بودن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.