صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / قربان تا غدیر با جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ‌مذهبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
قربان تا غدیر با جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ‌مذهبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

قربان تا غدیر با جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ‌مذهبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت : به‌ مناسبت ایام دهه ولایت و از عید قربان تا عید غدیر خم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، انجمن‌های شعر و ادب و موسیقی مراسمات مختلفی در سطح استان برگزار می‌‌شود.

حسین‌ مسگرانی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص اعلام جشنواره‌ها و برنامه‌های اعیاد قربان تا غدیر در سیستان و بلوچستان، ضمن تبریک این اعیاد در خصوص برنامه‌های دهه ولایت اظهار داشت :اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بزرگداشت اعیاد بزرگ‌ مسلمانان و دهه ولایت که از‌جایگاه خاصی در میان مسلمین برخوردار است در مناطق مختلف استان اقدام به برپایی برنامه‌های گوناگون می‌کند.
به گزارش کسب وکار نیوز، وی با اشاره به مهم‌ترین رویداد این ایام اظهار کرد: جشنواره ملی موسیقی حماسی و روایی کمالان هوت که یکی از موسیقی‌های حماسی استان است در منطقه آزاد چابهار با‌حضور گروه‌های محلی سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.
این مسئوول ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های خوشنویسی و هنرهای تجسمی، شب‌های شعر و اجرای موسیقی از اهم برنامه‌های جشن‌های عید قربان و‌ دهه ولایت است.
مسگرانی بیان کرد: همچنین در شهریور ماه سال جاری شاهد برگزاری جشنواره تئاتر استانی هستیم که استان سیستان ‌و‌ بلوچستان در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته و ۳۰ گروه برای شرکت در این جشنواره اعلام ‌آمادگی‌ کرده است که از بین آن‌ها ۸ کار به جشنواره راه می‌یابند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمامی این برنامه‌ها سبب معرفی فرهنگ، هنر و آیین‌های معنوی می‌شود یادآور شد: این استن نسبت به سایر استان‌ها به نشاط فرهنگی و معنوی بیشتری نیازمند است که امیدواریم با همت و‌ تلاش تمامی سازمان‌ها، نهادها، تشکل‌های‌ مردمی، فرهنگی، هنری و اصحاب رسانه شاهد شکوفایی و تلاش بیشتر و همچنین ارتقاء سطح فرهنگی و نشاط اجتماعی باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.