صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فرستاده دبیرکل سازمان ملل به افغانستان با مقام قطری در دوحه دیدار کرد
فرستاده دبیرکل سازمان ملل به افغانستان با مقام قطری در دوحه دیدار کرد

فرستاده دبیرکل سازمان ملل به افغانستان با مقام قطری در دوحه دیدار کرد

فرستاده ویژه وزیر امور خارجه قطر در جریان دیدار با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به افغانستان به بررسی تحولات افغانستان و تلاش‌ها برای برقراری صلح در این کشور پرداخت.

پرچم قطر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه قطری الوطن، مطلق بن ماجد القحطانی، فرستاده ویژه وزیر امور خارجه قطر با تادامیچی یاماموتو، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان که در حال حاضر در دوحه به سر می‌برد، دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار درخصوص تلاش‌های میانجیگرانه دوحه و نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های مربوطه در یکی از خطرناکترین بحران‌های منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در جریان این دیدار دو طرف به بررسی تحولات افغانستان، تلاش‌ها برای برقراری صلح در این کشور و نیز تقویت چشم‌اندازهای همکاری مشترک پرداختند.

القحطانی در جریان این دیدار بر تداوم تلاش‌های دوحه در راستای ایجاد راهکار مسالمت‌آمیز برای بحران افغانستان تاکید و اعلام کرد: راه حل نظامی‌ای برای این بحران وجود ندارد.

وی همچنین بر ضرورت تقویت هماهنگی بین‌المللی و منطقه‌ای برای تحقق صلح در افغانستان تاکید کرد.

در همین راستا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به افغانستان تلاش‌های دولت قطر در راستای برقراری صلح در کابل، توقف آتش‌بس میان دولت افغانستان و جنبش طالبان را ستود.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان پیشتر اعلام کرده بود، عربستان از آغاز بحران افغانستان و جنگ داخلی کنار ملت این کشور ایستاده است و ریاض کمک‌های انسانی و اقتصادی‌ای به کابل ارائه داده و از هیچ تلاش سیاسی‌ای برای  از بین بردن اختلافات میان گروه‌های افعانستانی فروگذار نکرده است.

وی در ادامه افزود: ما در حال حاضر نسبت به این مساله خوش بین هستیم که تلاش‌های شما  صفحه گذشته را ببندد و صفحه‌های جدیدی را در افغانستان باز کند و خواسته‌های ملت افغانستان برای برقراری امنیت و ثبات در این کشور  را محقق سازد و این امر طبق آنچه دین اسلام به ما دستور داده است نیاز به رایزنی، آشتی و گذشت دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.