سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / عکس زبان گویای جامعه است

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مرکز اصفهان:

عکس زبان گویای جامعه است

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مرکز اصفهان گفت: هیچ چیز بهتر از تصویر و عکس گویای واقعیت اطراف و جامعه نیست و امیدوارم آیندگان ما را ببخشند. چراکه این تصاویر نشان می‌دهد که ما چگونه طبیعت را آزرده‌ایم.

مسعود کثیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، پس از بازدید از دومین دوسالانه عکس ایسنا، اظهار کرد: هیچ چیز بهتر از تصویر و عکس گویای واقعیت اطراف و جامعه نیست. اگر می‌خواهیم از دنیای خود درک و فهم داشته باشیم نیازمند عکس هستیم. اگر ارنست هولستر ۱۵۰ سال پیش عکس از اصفهان و تاریخ اجتماعی اصفهان و ایران نمی گرفت قطعا امروز تا این اندازه اصفهان ۱۵۰ سال پیش تا این اندازه ملموس نبود.

وی افزود: امروز عکس‌ها و عکاس ها با تصاویرشان می توانند جامعه امروز و آیندگان را تحت تاثیر قرار دهند. امروز تصاویر این نمایشگاه نشان می‌دهد که ما تا چه اندازه زمین را تحت تاثیر قرار داده ایم و مادر خود زمین را دچار چالش کرده‌ایم.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مرکز اصفهان ادامه داد: احساس می‌کنم مادر طبیعت را از بین برده‌ایم و نسبت به میراث گذشتگان خود جفا کرده ایم. خشکسالی زاینده رود و شرایط اقلیمی همه بر گردن طبیعت نیست و گاهی مدیریت‌ها این مشکلات را ایجاد کرده است.

کثیری با بیان اینکه من نسل قبل از خود را نمی بخشم، گفت: امیدوارم آیندگان ما را ببخشند. اگر طبیعت را آزار دادیم و بهره وری بی جا و بی مورد کرده ایم نباید انتظار مهر از چنین طبیعتی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امید بستن به حرکت های دولتی کاری بیهوده و عبث است و تک تک افراد نباید مسئولیت های اجتماعی خود را فراموش کنند. هنرمندان به هر حال زبان گویای جامعه هستند و باید تاثیرگذار باشند. عکاسان باید اندیشه محور، دغدغه محور و مسئله محور حرکت کنند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مرکز اصفهان خاطرنشان کرد: شما در متن زندگی مردم قرار دارید و مشکلات را درک می کنید این دغدغه ها را باید پررنگ و حساسیت جامعه را نسبت به اتفاقات برانگیخته کنید. چراکه هیچ هنری اثر هنرهای مدیا مثل عکس، فیلم و .. را ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.