صفحه اصلی / سرخط خبرها / شانزدهمین نمایشگاه گل محلات با رویکرد حمایت از تولید ملی
شانزدهمین نمایشگاه گل محلات با رویکرد حمایت از تولید ملی

در پایتخت گل ایران برپا می شود

شانزدهمین نمایشگاه گل محلات با رویکرد حمایت از تولید ملی

شانزدهمین نمایشگاه ملی گل محلات با رویکرد حمایت از تولید ملی در حالی در محلات برپا می‌شود که بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس، ترکمنستان، ارمنستان و روسیه به عنوان بازار هدف صادرات تعیین شده است.

نمایشگاه در زمینی به مساحت حدود ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع با حضور تولیدکنندگان برتر تهران، اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه مازندران، خمین، اصفهان و محلات برپا می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، مدیر اجرایی نمایشگاه گل محلات با بیان اینکه این نمایشگاه در سه سالن برپا خواهد شد، می‌گوید: یک سالن‌ با مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۵۰ غرفه به نمایش گل و گیاه، یک سالن با ۲ هزار مترمربع و ۴۵ غرفه به نمایش صنایع جانبی گلخانه‌سازان و عرضه‌کنندگان صنایع وابسته و یک سالن با ۲۵۰ مترمربع به دشت گل اختصاص یافته است که سالن دشت گل متشکل از گیاهان فضای سبز در فضایی متفاوت برای دومین بار اجرا می‌شود.

مجتبی ابراهیمی می‌افزاید: با توجه به افزایش مشارکت تولیدکنندگان گل و گیاه در دوره‌های اخیر نمایشگاه، در این دوره با توجه به کمبود فضای نمایشگاهی فضایی جداگانه از گل‌های آپارتمانی و زینتی مختص به گل‌های شاخه بریده مانند رز هلندی، لیلیوم و میخک در سالن D تعبیه‌شده که باعث تنوع می‌گردد.

به گفته وی مسئولیت برگزاری نمایشگاه بر عهده شرکت تعاونی تولیدکنندگان گل و گیاه محلات و شرکت نمایشگاهی باغ گل کیهان محلات است که فرماندار شهرستان به‌عنوان ریاست ستاد برگزاری، شرکت تعاونی گل و گیاه به‌عنوان کمیته برگزاری و مجتبی ابراهیمی به‌عنوان مدیر اجرایی نمایشگاه هستند.

وی بیان می‌کند: همچنین با توجه به کمبود فضای نمایشگاهی و برگزاری تخصصی نمایشگاه گل محلات، مکانی جدید با مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع به عنوان بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین نمایشگاه گل کشور در حال ساخت است که در سال آینده نمایشگاه به مکان جدید منتقل می‌شود، که با توجه به طراحی فراملی پروژه جای هیچ‌گونه ضعفی در برگزاری نمایشگاه نخواهیم داشت.

مدیر اجرایی نمایشگاه گل محلات با اشاره به اینکه نمایشگاه گل محلات تنها نمایشگاهی است که توسط این صنف برگزار می‌شود و هدف این نمایشگاه نشان دادن پتانسیل تولیدی و صادراتی گل و گیاه محلات و سراسر کشور است، ادامه می‌دهد: تمام تلاش مجموعه بر آن بوده که جذب مشتری برای رونق اقتصادی گل و گیاه داشته باشیم و این مجموعه عظیم را با کمک طراحان و معماران درجه یک کشوری در دست ساخت داریم و قول خواهیم داد در سال‌های آینده شاهد یکی دیگر از افتخارات صنف گل و گیاه باشیم.

ابراهیمی تصریح می‌کند: این پروژه به‌صورت کاملاً خصوصی توسط جمعی از تولیدکنندگان گل و گیاه محلات در حال ساخت می‌باشد که استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات در تحقق این امر مهم بسیار کوشا بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه با توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی استفاده از گل و گیاه در بین آحاد مردم و حفاظت از محیط‌زیست غرفه‌ای دیده‌شده که کودکان با کاشت و نگهداری گل و گیاه آشنا می‌شوند و گلدان‌ها را به‌عنوان هدیه با خود به خانه می‌برند، خاطرنشان می‌کند: برای اولین بار با توجه به اینکه نمایشگاه بازدیدکننده خارج از استانی و حتی توریسم خارجی داشته غرفه‌ای برای به نمایش گذاشتن آداب و رسوم محلات دیده‌شده که کمک بسیاری برای نشان دادن فرهنگ کهن این شهرستان می‌کند.

ابراهیمی می‌گوید: با توجه به اهمیت صادرات گل و گیاه و رتبه اول شهرستان محلات در صادرات گل و گیاه از رایزن‌ها و سفرای کشورهای هدف حوزه خلیج‌فارس، ترکمنستان، ارمنستان و روسیه دعوت به‌ عمل‌آمده است تا مانند سال‌های قبل موجب بستن قرارداد خرید گل و گیاه از محلات شود.

همچنین مطالعه کنید:

ذخایر کالاهای اساسی به وضعیت مازاد رسید

به گزارش کسب و کار نیوز ، علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.