محمدرضا ملاکی در جلسه احصای مشکلات حوزه حمل ونقل که با حضور روسای اتحادیه های مرتبط و رئیس اتاق اصناف ایران برگزار شد، افزود: یکی از ایرادات این است که می خواهیم همه مشکلات را به صورت جزیره ای و بخشی حل کنیم و همین مسئله سبب شده تا تصمیمات گرفته شده ، به دیگر بخش ها آسیب وارد کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، وی با اشاره به وجود ایرادات اساسی در تامین نیازهای حوزه حمل و نقل، تصریح کرد: حل مشکلات به صورت جزیره ای، پایش نکردن توان تولیدی کشور و همچنین وجود مقررات زائد اداری (بروکراسی) برای ترخیص کالا از گمرک سه مشکل اساسی در این حوزه است. ملاکی با گلایه از وجود بروکراسی اداری تصریح کرد: بروکراسی اداری سنگینی را شاهد هستیم و به محض اینکه ثبت سفارش ها انجام می شود، می گویند باید مجوز بگیرید و قوانین دست و پاگیر بسیار زیادی حاکم است و نمی توانیم مجوز بگیریم؛ لذا بخش زیادی از بارهای ما چند ماه بدون تکلیف مانده است . رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه لوازم یدکی تهران افزود: برای ثبت سفارش واردات کالا با بروکراسی اداری سنگین مواجه هستیم؛ مشکلات یک راننده تنها با تامین لاستیک حل نمیشود چون نیاز به قطعات خودرو نیز وجود دارد و ما هنوز نتوانسته ایم بارهایمان را از گمرک ترخیص کنیم. وی اظهار کرد: برای تولید لوازم مورد نیاز بخش اعظمی از مواد اولیه ، از خارج وارد می شود ضمن اینکه بخش زیادی از تامین قطعات خودرو باید از طریق واردات انجام شود. ملاکی یکی دیگر از مشکلات تامین لوازم خودرو را وجود تعرفه های بالا ذکر کرد و گفت: نرخ تعرفه ها به شدت بالا رفته و مصرف کنندگان زیان دیده اند ضمن اینکه انجمن قطعه سازان خودرو اعلام کرده اند که از شهریور ماه نمی توانند قطعه تولید کنند.
انتهای پیام