صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / بیش از ۷۰ درصد بلیت های هواپیما، غیرچارتری عرضه می شود
بیش از ۷۰ درصد بلیت های هواپیما، غیرچارتری عرضه می شود

سخنگوی هواپیمایی کشوری:

بیش از ۷۰ درصد بلیت های هواپیما، غیرچارتری عرضه می شود

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت های هواپیمایی بیش از 70 درصد بلیت هواپیما را به صورت غیرچارتری و تابع مقررات تغییر و ابطال به متقاضیان عرضه می کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده روز شنبه اظهار داشت: سیاست های چند سال اخیر سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هوایی بر توزیع و ارائه بلیت های خود به صورت غیرچارتری است.
وی افزود: بخش هوایی همه ظرفیت های موجود خود را به کار گرفته تا پاسخگوی تقاضاها در این بخش باشد و سازمان هواپیمایی کشوری نیز با هماهنگی دیگر دستگاههای نظارتی با متخلفان برخورد خواهد کرد.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: این سازمان نظارت های خود را از طریق بازرسان دفتر نظارت بر مراکز توزیع بلیت هواپیما و گزارش های مردمی انجام می دهد.
وی یادآور شد: نوسان های ارزی آثار زیادی بر قیمت بلیت هواپیما داشته و شرکت های هواپیمایی با هدف رعایت ضوابط سازمان هواپیمایی کشوری برای حفظ ایمنی پروازها متحمل هزینه های می شوند که درصد بالایی از آن به شکل ارزی است.
جعفرزاده ادامه داد: با توجه به تغییرات نرخ ارز، سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس وظیفه حاکمیتی و نظارتی که بر عهده دارد، مشکلات شرکت های هواپیمایی ناشی از مسایل ارزی را با مسئولان مرتبط مطرح کرده که مورد قبول قرار گرفته و انتظار می رود این تصمیم ها هرچه زودتر عملیاتی شود.
وی برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده موردی به بهانه نوسان های ارزی، از متقاضیان بلیت هواپیما خواست از مراکز معتبر و دارای مجوز که فهرست آنها روی تارنمای سازمان هواپیمایی کشوری موجود است خریداری و هرگونه تخلف احتمالی موضوع را از طریق سامانه www.cao.ir اطلاع دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز، در روزهای اخیر برخی شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی به بهانه افزایش نرخ ارز، بهای بلیت های خود را افزایش داده اند که نارضایتی مردم را در پی داشته است.
اقتصام**۹۱۸۹**۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

نرخ بلیت یک‌طرفه اربعین از تهران ۵ میلیون تومان شد/ممنوعیت فروش چارتری بلیت اربعین

به گزارش کسب و کار نیوز، وی ادامه‌داد: صدور بلیت بصورت یک طرفه یا دو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.