صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / اولویت‌های حمایتی رسانه‌ها برای سال ۹۷ اعلام شد
اولویت‌های حمایتی رسانه‌ها برای سال ۹۷ اعلام شد

اولویت‌های حمایتی رسانه‌ها برای سال ۹۷ اعلام شد

اداره کل رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جزئیات بسته حمایتی رسانه ها در سال 97 را برای دریافت نظرات و پیشنهاد های کارشناسی اهالی رسانه منتشر کرد.

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن انتشار بسته حمایتی رسانه ها برای سال ۹۷اعلام کرد که صاحب نظران، کارشناسان و فعالان عرصه رسانه تا ۱۰ شهریورماه می توانند با مطالعه دقیق متن شیوه نامه، نظرات و پیشنهادهای خود را برای جمع بندی و اعمال تغییرات احتمالی به این اداره کل ارسال کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز، در چارچوب سیاست های تعریف شده در حوزه تخصیص یارانه مطبوعات ، شیوه نامه حمایت های نقدی و مکمل از نشریات چاپی و الکترونیک، براساس ماده هفت آئین‌نامه «نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر و مطبوعات» مصوب جلسه ۱۳/۸/۸۸ هیأت وزیران، نشریات دارای مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات مشمول دریافت یارانه موضوع این آئین‌نامه بوده و مطابق شیوه نامه زیر مورد حمایت قرار می‌گیرند.
بر این اساس ۶۰درصد اعتبارات مصوب به صورت نقدی و مابقی در قالب‌های مختلف پرداخت می‌شود.
حمایت از نشریات تابع مؤلفه های متعدد و متنوعی است که به صورت‌های شکلی و محتوایی مشخص و محاسبه می‌شود. در این فرمول حاصل ضرب مؤلفه ‌هایی همچون شمارگان حمایتی، قطع، دفعات انتشار، ضریب کیفی، ضریب تعدیل، میانگین صفحات، نظم در انتشار، فهرست بیمه، و ضریب ریالی کاغذ نقش دارند.

** شیوه‌نامه یارانه نقدی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری
از آنجا که سیاست معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، حمایت از رسانه های فعال در حوزه مجازی اعلام شده، این گروه از رسانه ها در بسته حمایتی سال ۹۷ مورد توجه قرار گرفته و با شیوه نامه ای که در سایت این معاونت تعبیه شده مشمول دریافت خدمات یارانه ای قرار می گیرند.

** آگهی های دولتی
توزیع آگهی های دولتی برای روزنامه ها و هفته نامه ها بر اساس ضوابط مندرج در «دستور العمل نحوه توزیع آگهی های دولتی» در قالب نرم افزار ویژه صورت می پذیرد.

** تسهیلات بیمه و کمک های مالی
اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی به منظور حمایت از خبرنگاران، بسته تسهیلات بیمه و خدمات مالی را طراحی کرده است که شامل بیمه پایه، بیمه تکمیلی، وام، خرید نشریات اهدائی، خدمات پستی، تفاهم نامه با نهاد کتابخانه های عمومی.
همچنین اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در ارتباط مطبوعات با ادارات مختلف از جمله تسهیلات ادارات برق، آب و فاضلاب، گاز، بیمه (حمایت ۵ نفر بیمه گر توسط وزارتخانه)، شهرداری(بلامانع بودن محل فعالیت نشریات در محل مسکونی)، تامین اجتماعی (به منظور بخشودگی جرائم مالیاتی) را به عنوان سایر خدمات از طریق ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه های کشور، در اختیار اهالی رسانه قرار می دهند.
شرح کامل جزئیات و نحوه ارائه خدمات همراه با اولویت های حمایتی رسانه برای سال ۹۷ اداره کل رسانه های داخلی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اکنون در سایت این وزارتخانه به نشانی https://press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.